حسین انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 99 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی در مناطق عشایری خراسان جنوبی با روش های مختلف از جمله طرح سوادآموزی خانه به خانه یا سایر طرح ها جذب شده اند.
وی بیان کرد: جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان عشایر در مقطع متوسطه به 100 درصد نرسیده است و در مقطع متوسطه اول 90 تا 94 درصد و متوسطه دوم 85 تا 90 درصد دانش آموزان ادامه تحصیل می دهند.
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی گفت: تا جایی که توانسته ایم در اکثر مناطق عشایری به دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی خدمات لازم را ارایه کرده ایم.
وی اضافه کرد: از آنجا که در تمامی مناطق دورافتاده عشایری امکان تاسیس مدرسه وجود ندارد برخی دانش آموزان باید مسافت طولانی تر را طی کنند تا به صورت مجموعه ای از خدمات آموزشی برخوردار شوند.
انصاری جمعیت دانش آموزان عشایر استان خراسان جنوبی را 11 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد هفت هزار نفر دوره ابتدایی، 2 هزار و 500 نفر متوسطه اول، 500 نفر متوسطه دوم و یکهزار نفر پیش دبستانی هستند.
وی با بیان اینکه امسال یکهزار و 250 دانش آموز کلاس اولی عشایر به مدرسه می روند گفت: تعداد دانش اموزان کلاس اولی ثبت نام شده در مدارس نسبت به پارسال پنج درصد رشد داشته است.
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی به 10 مدرسه در حال ساخت برای دانش آموزان عشایر استان اشاره کرد و افزود: برخی مدارس با همکاری خیرین، کانون قلم چی و نوسازی مدارس در حال ساخت هستند.
وی از هوشمندسازی مدارس عشایر استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 60 درصد کلاس ها هوشمند و نیمه هوشمند رایانه، لب تاپ، دیتا پروژکتور، تخته هوشمند و سایر شده اند.
انصاری اظهار امیدواری کرد: با همکاری نهادهای مردمی و خیرین تمامی مراکز آموزشی عشایر در استان هوشمندسازی شود.
وی با تاکید بر اینکه مشکلی برای تامین نیروی انسانی مناطق عشایری استان نیست افزود: در مناطق عشایری مستقل عمل نمی کنیم بلکه اداره آموزش و پرورش هر منطقه نیروی انسانی عشایر همان منطقه را تامین می کند.
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی گفت: اغلب نیروی انسانی مدارس عشایر در مناطق دوردست به صورت تیمی مستقر می شوند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.