به گزارش ایرنا سردار سید ضیاء الدین حزنی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم یاری و مردم داری در کنار محرومیت زدایی در دستور کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است افزود: تمامی ارگان های سپاه اعم از عملیاتی، دریایی، هوایی و زمینی در ارتباط با محرومیت زدایی ارتباط مستقیم دارند.
وی ادامه داد: تجربه چهل ساله بیانگر این مهم است که هر جا به طور مشترک اقدامی صورت گرفته موفق عمل کرده ایم و امیدواریم با همکاری بیش از پیش با دستگاه های خدمت رسان بتوانیم گامی بلند در راستای محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور برداریم.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر سپاه اظهار داشت: محرومیت زدایی در کنار برقراری امنیت پایدار به عنوان مسئولیت اصلی سپاه در دستور کار است که در همین ارتباط با تمامی دستگاه های محرومیت زدا در خراسان جنوبی آماده همکاری هستیم.
سردار حزنی با بیان اینکه استان های مرزی در اولویت کار سپاه پاسداران قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر استان های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، سیستان بلوچستان و جنوب کرمان در دسته یک قرارگاه محرومیت زدایی است اما آماده هرگونه همکاری با دستگاهایی مثل کمیته امداد و بهزیستی برای ساخت خانه برای خانواده های محروم و دارای 2 معلول به بالا در این استان هستیم.
وی مساله تامین آب و اشتغال را جزو اولویت های اول سپاه در خراسان جنوبی بیان کرد و گفت: با تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان، دهستان های ضریب هشت و 9 را در اولویت گذاشته و اقدامات قابل توجهی را انجام دادیم.
وی با بیان اینکه پروژه های قابل توجهی در خراسان جنوبی به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: محرومیت زدایی کار سختی نیست اما در برخی از موارد خودمان کار را سخت می کنیم و مشکلاتی که وجود دارد بیانگر اقدام افراد پشت میز نشینی است که وظایفشان را به خوبی انجام نداده اند.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر سپاه، ارتباط با محرومان و مستضعفان را رمز اصلی موفقیت سپاه در 40 سال گذشته دانست و اظهار داشت: به طور یقین ادامه این روند موجب آبادانی پایدار و محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور خواهد شد.
وی در ادامه از اقدام جهادی در 123 دهستان کشور با همکاری ستاد فرمان حضرت امام (ره) خبر داد و افزود: این اقدام با همکاری سایر نهادها در خراسان جنوبی هم امکان پذیر خواهد شد.

** بهره برداری از 65 پروژه محرومیت زدایی در خراسان جنوبی
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: 65 پروژه محرومیت زدایی در استان با استفاده از سرفصل های مختلف در 6 دهستان به بهره برداری می رسد.
مهدی هنری ادامه داد: در همین ارتباط طرح هایی هم در حواشی شهرها مورد نظر است که با احتساب 65 پروژه سه میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه 50 درصد از اعتبار از محل قرارگاه محرومیت زدایی هزینه شده است، اظهار داشت: بقیه هزینه ها با کمک خیران، دستگاه ها و همیاری مردم صورت گرفته است.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت یکی از استان های مرزی کشور است که خشکسالی های 20 ساله در این استان روستاهای مرزی را با محرومیت های زیادی روبه رو کرده و پدیده حاشیه نشینی را به وجود آورده است.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.