سعید ارشادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گربه شنی از نظر جثه از گربه اهلی کوچک تر و کف دست و پای این گونه جانوری به دلیل رفت و آمد در شن با مو پوشانده شده است.
وی بیان کرد: از خانواده گربه‌سانان تعداد 10 گونه در کشور وجود دارد که شیر و ببر منقرض شده و هشت گونه دیگر در ایران وجود دارد که یک گونه آن گربه شنی بسیار کمیاب و منحصر به فرد است و در سال جاری در منطقه حفاظت شده مظفری فردوس، زادآوری گربه شنی با سه توله ثبت شده و وقوع آن در خراسان جنوبی بی نظیر است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست فردوس گفت: یکی از زیستگاه های شاخص کویری و بیابانی در استان خراسان جنوبی منطقه حفاظت شده مظفری است که این منطقه از تنوع زیستی بسیار خوب گیاهی و جانوری برخوردار است.
وی ادامه داد: با اجرای برنامه های خوب مدیریتی برای حفظ محیط زیست، شاهد زادآوری گونه های کمیاب در منطقه مظفری هستیم و در سال جاری نیز زادآوری گونه هایی نظیر زاغ، بور و هوبره در منطقه حفاظت شده مظفری انجام شده است.
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده «درمیان سربیشه»، «مظفری»، «آرک و گرنگ»، «شاسکوه» و سه پناهگاه حیات وحش «تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و «نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.
مرکز شهرستان فردوس در 195 کیلومتری بیرجند است.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.