شاهرخ عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در کمپ، کانکس، چادرهای مسافرتی، مهانپذیرها، مدارس و اقامتگاه های بوم گردی شهرستان قاینات اسکان یافته اند.
وی بیان کرد: در این مدت 200 هزار نفر از جاذبه های تاریخی، مذهبی و گردشگری قاینات بازدید کردند که بازدید مسافران از جاذبه های گردشگری این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات گفت: بیشترین میزان بازدید گردشگران از منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر، مسجد جامع قاین، قلاع تاریخی، بقاع متبرکه و روستای هدف گردشگری کومیران بوده است.
وی افزود: از آغاز تعطیلات تابستانی 30 مورد بازدید نظارتی توسط ستاد خدمات سفر شهرستان از مراکز پذیرایی و بین راهی، مراکز اقامتی و مدارس شهرستان انجام شد.
عباسی اظهار داشت: 6 ماه نخست امسال سه میلیارد ریال صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران این شهرستان به فروش رسید و فروش محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافته است.
300 اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان قاینات شناسایی و 80 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
مسجد جامع شهر قاین قدیمی ترین اثر ارزشمند شهرستان قاینات است که با شماره 295 سال 1316 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
شهرستان قاینات در شرق ایران قرار دارد و از شرق به شهرستان زیرکوه و از شمال به خراسان رضوی، از غرب به شهرستان سرایان و از جنوب به شهرستان های درمیان و بیرجند محدود است.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 110 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.