به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس با همکاری موسسه فرهنگی هنری آوای قاصدک و با اهداف گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه، تحکیم پیوند بین دین و هنر - به تصویر کشیدن و بیان هنری، کمک به ارتقا و معرفی عکاسان بویژه جوانان و تشویق عکاسان آماتور و مبتدی، هشتمین سوگواره عکس عاشورایی طبس را برگزار می کند.
سبک زندگی حسینی، جنبه های معنوی واقعه عاشورا، آیین های عزاداری و فرهنگ های بومی در هر منطقه، کودکان و خردسالان عاشورا، نذورات، اشک‌ها و خواهش‌ها، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، پیاده روی اربعین (از نجف تا کربلا)، تعمیق بخشی نگاه مردم به محرم، شناساندن حادثه عاشورا و پیام آن به مردم آزاده جهان، معرفی آداب و رسوم و آیین های سنتی در برگزاری عزاداری در اقصی نقاط کشور و حفظ و ثبت آیین های سنتی برای انتقال به نسل های آینده، تجلی نمادها و نشانه ها موضوعات کلی سوگواره اعلام شده است.
براساس این اطلاعیه مهلت ارسال اثر ٥ مهرماه (٢٧ محرم)، داوری و اعلام نتایج اولیه ٢٥ مهرماه و اختتامیه چهارشنبه ٢ آبان ماه (١٤ صفر) خواهد بود.
دریافت آثار نیز از طریق سامانه WWW.TabasArt.ir یا ارسال اثر بر روی سی دی از طریق پست به آدرس دبیرخانه سوگواره استان خراسان جنوبی - شهرستان طبس گلشن - خیابان ارشاد - اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس -کدپستی: ٩٧٩١٩٣٦٣٧٧ امکانپذیر است.
سوگواره عکس عاشورایی برای نفرات اول تا سوم بخش دوربین و تلفن همراه جوایزی را در نظر گرفته است و جایزه ویژه هیات داوران نیز به برگزیدگان اهدا می شود.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.