محمد راه انجام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای نمونه گیری بیماری مرس در واحدهای پرورش شتر شهرستان 61 مورد بازدید انجام شده است.
وی افزود: بیماری مرس یکی از بیماری های قابل انتقال از شتر به انسان بوده که با مشکلات تنفسی حاد همراه است و جزو بیماری های نوپدید و نوظهور است.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان بیان کرد: منشا بیماری مرس، کرونا ویروس بوده که شتر و خفاش به عنوان میزبان های طبیعی این ویروس مطرح هستند و از نظر بهداشت و بیماریهای دامی، منفی بودن نتایج آزمایشگاهی شتر، حائز اهمیت است.
وی عنوان کرد: شهرستان نهبندان بیشترین جمعیت شتر خراسان‌جنوبی را داراست لذا بالاترین آمار عملکرد پایش بیماری مرس مربوط به این شهرستان است.
راه انجام یادآور شد: طی بازدید و معاینه‌ های یاد شده 2 هزار و 264 نمونه سواپ به صورت رندوم از شترهای شهرستان دریافت شد که از این تعداد 50 مورد مشکوک به بیماری مرس بودند.
وی افزود: در شتر‌های مشکوک پس از 21 روز قرنطینه، نمونه ‌گیری مجدد انجام و مورد آزمایش قرار گرفت که همه موارد منفی شدند.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از بیماری ‌های شتر، همچنان کنترل و مراقبت در دستور کار دامپزشکی شهرستان قرار دارد از شترداران شهرستان درخواست کرد از خرید و فروش شترهای بدون سابقه بهداشتی، غیر بومی و خارج از ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ ای دامپزشکی اجتناب کنند.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.