به گزارش ایرنا سرهنگ مهدی صادق احمدی سه شنبه شب در دیدار بسیجیان پایگاه های مقاومت مساجد و محلات بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: برای هم افزایی نهاد مسجد و بسیج، یک شورای امر به معروف و نهی از منکر مسجد، با محوریت امام جماعت و عضویت برادران و خواهران بسیجی تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: در پایگاه های مقاومت بسیج افرادی را از بین برادران و خواهران به عنوان مسئول امر به معروف و نهی از منکر داریم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند بیان کرد: در ماده چهار قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که 2 سال قبل به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسید مراتب امر به معروف ونهی از منکر در سه مرتبه قید شده است.
وی با بیان اینکه مرتبه زبانی، نوشتاری و عملی، مراتب امر به معروف و نهی از منکر هستند یادآور شد: مرتبه زبانی و نوشتاری امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحادی ملت است و مرتبه عملی تنها وظیفه دولت است.
صادق احمدی اظهار داشت: در ماده 17 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، سازمان بسیج مستضعفان موظف شده که با بکارگیری آحاد بسیجیان در چارچوب قانون نسبت به امر به معروف و نهی از منکر زبانی اقدام کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند بیان کرد: همچنین در تبصره سه ماده 17 این قانون آمده که ستاد امر به معروف و نهی از منکر با همکاری سازمان بسیج در مرتبه عملی برای آموزش ضابطان اقدام کنند.
صادق احمدی گفت: در ماده هشت قانون یادشده تاکید شده که مردم از حق دعوت به خیر و ارشاد در خصوص عملکرد دولت در همه سطوح مدیریتی و حاکمیتی در چارچوب قانون و شرع برخوردار هستند.
وی افزود: تذکر لسانی یعنی تذکر بدهیم و نیازی به برخورد فیزیکی نیست و از امروز برادران و خواهران در تیم های امر به معروف سازمان دهی شده اند.
وی تصریح کرد: امیدواریم در بعد جامعه سازی و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر پیش قدم باشیم.
صادق احمدی با اشاره به اینکه بسیج در سنگر انقلاب و در مسجد متولد شد و در کنار روحانیت کار خود را آغاز کرد اظهار داشت: بسیج سازی در داخل سازمان و جامعه سازی که با امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود از وظایف بسیج است.
7559 *6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.