داوود شهرکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه جامع انبارها توسط دولت به منظور شناسایی انبارها و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: تمامی صاحبان مشاغل، انباردارها و تجار باید اطلاعات خود، انبار و کالاهایی که از انبار ورود و خروج می شود را در این سامانه ثبت کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: همچنین دارندگان تمامی انبارها، سردخانه ها و مراکز نگهداری کالاهای حساس، ضروری و صاحبان کالا ملزم به اعلام موجودی هستند.
وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل وزارتخانه متبوع به منظور کنترل بازار و جلوگیری از نوسانات قیمت و پیشگیری از کمبودهای احتمالی، هر گونه عدم ثبت موجودی کالاهای اساسی در سامانه جامع انبارها به منزله احتکار محسوب می شود.
شهرکی افزود: تمامی فعالان بخش بازار باید نسبت به ثبت موجودی کالاهای خود به طور مرتب در سامانه جامع انبارها به صورت دقیق و به روز اقدام کنند تا با دستورالعمل جدید دچار مشکل نشوند.
وی یادآور شد: 10 انبار کالا به ارزش حدود 13 میلیارد ریال در یک ماه گذشته به دلیل تخلفات احتکار یا اعلان نکردن انبار و موجودی کالا کشف، پرونده متخلفان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: در این انبارها انواع لوازم خانگی از قبیل پکیج، کولر، بخاری و انواع موادغذایی از قبیل شکر، برنج، رب، تن ماهی و لوازم بهداشتی مانند پوشک و انواع موتورسیکلت و لاستیک خودرو کشف شده است.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک به احتکار کالا و انبارهای غیرمجاز نگهداری کالا نظیر موادغذایی، بهداشتی و لوازم خانگی مراتب را به سامانه 124 واحد ستاد خبری این سازمان گزارش دهند تا بازرسان در اسرع وقت موضوع را بررسی و رسیدگی کنند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.