به گزارش ایرنا مولوی سید احمد عبداللهی روز سه شنبه در اجلاسیه شهدای اهل سنت خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان درمیان افزود: برگزاری این قبیل یادواره ها برای تحکیم وحدت به عنوان یک نیاز جهان اسلام و جمهوری اسلامی بسیار موثر است.
وی گفت: شهدا بر گردن ما حق زیادی دارند و طبق فرمایش قرآن نباید آنها را مرده پنداشت بلکه آنها مردانی هستند که بر پیمان خدا ثابت قدم مانده اند.
امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه عزت، امنیت، استقلال و آسایش امروز از برکت خون شهدا است گفت: بی شک خداوند به برکت خون شهدا و اشک فرزندانشان دست دشمنان را از کشور کوتاه خواهد کرد.
وی با اشاره به وجود امنیت در مرزها ادامه داد: استقلال کشور و ناکام ماندن اشرار در حمله کردن به مرزها از برکت مجاهدت های شهدا است.
مولوی عبداللهی با تاکید بر اینکه باید قدردان خون شهدا باشیم افزود: این مجاهدت ها را نباید فراموش کرده و تکریم خانواده شهدا بر همه یک تکلیف است.
وی به وجود وحدت بین شیعه و سنی در خراسان جنوبی و سایر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: در سایه همین وحدت مردم شهرستان درمیان اعم از سنی و شعیه کنار هم در تمامی مراسم، انتخابات ها و راهپیمایی ها حضور فعال دارند.
امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه فرهنگ شهادت در بطن اسلام وجود دارد افزود: به خاطر همین فضای وحدت و برادری امروز می بینیم که رزمندگان فلسطین و لبنان خواب را بر اسرائیل حرام کرده اند.
وی بیان کرد: با صبر و ارتباط با خدا نقشه های دشمنان کشور از جمله ترامپ نقش بر آب شده و ما انقلاب اسلامی را در 40 سالگی جشن خواهیم گرفت.
فرمانده قرارگاه شهید ناصری خراسان ‌جنوبی نیز تکلیف ‌مداری را از ویژگی‌ های شهدا عنوان کرد و گفت: باید دست در دست یکدیگر قرار دهیم و فرهنگ و سیره شهدا را در جامعه پیاده کنیم.
سردار حسن رجب ‌زاده با اشاره به نیاز جامعه برای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت افزود: خانواده شهدا با وجود اینکه بهترین هستی و سرمایه خود را از دست دادند اما هیچ گاه به دنبال سهم خواهی از نظام نبوده اند.
وی بر درس گرفتن از ویژگی‌ ها و فرهنگ شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا نیازی به برگزاری این مراسم ندارند زیرا برگزیده شدند بنابراین آحاد جامعه و جوانان باید از دستاوردهای این کارهای فرهنگی استفاده کنند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.