گزارش جی پلاس؛

دغدغه عجیب رکابزنان ایران در آستانه بازی های آسیایی/ ارز دولتی برای خرید تجهیزاتشان نیست!

از گلایه های ملی پوشان دوچرخه سواری اینطور به نظر می رسد که به برخی رشته ها، ارز دولتی به میزان کافی نمی رسد. آن هم در شرایطی که در بخش های دیگر بی حساب و حتی خارج از قاعده میلیون ها دلار و یورو توزیع شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بازدید‌های وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم های اعزامی به بازی‌های آسیایی ادامه دارد. بازدید‌هایی که گاهی برخی از آن ها حاشیه‌های خاص خودش را هم دارد.

در بازدید روز دوشنبه که از اردوی دوچرخه سواری انجام شد، گلایه یکی از دوچرخه سواران، حاوی مشکلی بود که پیش از این از حل شدن بی چون و چرای آن خبر داده می شد.

یکی از ملی پوشان دوچرخه سواری در حالی از وزیر ورزش درخواست اختصاص ارز دولتی کرد که پیش از این گفته شده بود هیچ فدراسیونی در این زمینه محدودیت ندارد.

محمد رجبلو یکی از دوچرخه سواران ایران در بازی‌های آسیایی در این بازدید به نمایندگی از سایر هم تیمی هایش گفت: « من می‌خواهم در مورد مشکلات مالی خودمان صحبت کنم و این که بزرگترین مشکل ما بحث خرید تجهیزات و دوچرخه ها است. قیمت کفش پای من چهار میلیون تومان بوده که در حال‌ حاضر شش میلیون تومان شده است. تولید داخلی هم نداریم که بخواهیم از داخل کشور تهیه کنیم. تمنا داریم که ارزی به رکابزنان اختصاص داده شود تا بتوانیم تجهیزاتمان را بخریم. فدراسیون نمی‌تواند حمایت کند و من که در بهترین شرایط قرار دارم با دانشگاه آزاد 60 میلیون قرارداد دارم و می‌خواهم که به این موضوع رسیدگی کنید.»

اینکه ملی‌پوشان دوچرخه سواری راضی شده اند از جیبشان برای بازی‌های آسیایی هزینه کنند اما نمی توانند، نکته عجیبی است. اینکه در حضور رئیس ورزش کشور و قطعا با هماهنگی او از عدم توانایی فدراسیون برای تامین ورزشکاران می‌گوید هم بخش عجیب‌تری از صحبت های اوست.

وزیر ورزش پیش از این به وضوح از تامین ارز دولتی بدون محدودیت برای فدراسیون‌ها خبر داده بود. با این حال حالا می‌بینیم در آستانه رقابت‌هایی به مهمی بازی‌های آسیایی، ملی پوشان اعزامی هنوز درخواست تخصیص ارز برای خرید تجهیزات دارند!

از طرف دیگر هم گفته می‌شود بخشی از خرید‌های دوچرخه سواران هم در گمرک مانده و نمی‌توانند به راحتی لوازم مورد نیازشان را ترخیص کنند.

دیدگاه تان را بنویسید