کارخانه 'پانا چوب' در سال 1385 فعالیت خود را در زمینه واردات و فروش صنایع وابسته به ام دی اف آغاز کرد و به گفته مدیرانش همواره جزو پنج شرکت برتر در این زمینه است.
این کارخانه که ظرفیت تولید 85 میلیون متر مکعب 'ام دی اف' در سال را دارد، برای اولین بار در ایران با آخرین تکنولوژی روز دنیا راه اندازی شده است و تولیدات آن در زمینه ساخت تجهیزات بیمارستانی و کف پوش می باشد.
مدیر کارخانه 'پانا چوب' با بیان اینکه این واحد با 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 15 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی ایجاد شده است، گفت: با تکمیل و راه اندازی کامل این واحد برای 350 نفر در قالب سه نوبت کاری بطور مستقیم و برای بیش از یک هزار نفر بطور غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.
اسماعیل زمانی خاطر نشان کرد: این واحد تولیدی در سه فاز طراحی شده است که در فاز اول سیستم رزین سازی با ظرفیت 75 هزار تن در سال و قابلیت تولید و پخش در مورد انواع رزین صنعت چوب را دارد.
وی ادامه داد: قسمت دوم فاز اول این واحد سالن آغشته سازی رنگ است که روکش ساده یک میلیون و 100 ورق ام دی اف را در سال به طرح دار تبدیل می کند.
مدیر پروژه پانا چوب، برآیند اولیه از شروع به کار این واحد را جلوگیری از خروج 55 میلیون دلار ارز در سال آینده اعلام کرد و گفت: بازگشت سرمایه در این واحد را بر اساس یک ماه قرار داده بودیم، در حالی که این بازه به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور به شش ماه افزایش یافته است و سیستم بانکی باید کمک کند.
زمانی با بیان اینکه برای راه اندازی کامل این واحد هم اکنون 20 میلیون یورو نیاز است، خاطرنشان کرد: البته نیاز به تزریق این میزان سرمایه بصورت یکجا نیست بلکه 200 میلیارد ریال آن به شکل ریالی و بقیه هم به شکل گشایش اعتبار صورت است.
وی با بیان اینکه چشم امید 350 نفر به راه اندازی این واحد تولیدی است، اظهار کرد: در زمان حاضر 500 میلیارد ریال سرمایه ریالی و 15 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی ما راکد مانده است و هیچ بهره ای برای کسی ندارد.
کارخانه پانا چوب در سایت صنایع پاک منطقه آزاد ارس واقع شده است.
منطقه آزاد ارس با بیش از 50 هزار هکتار وسعت در 130 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.