به گزارش ایرنا ، اقبال عباسی روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی در اردبیل افزود: بزرگترین طرح آب و خاک اجرایی در منطقه با اعتبار یک میلیارد دلار وابسته به ارس و آب آن می باشد.
وی اضافه کرد: دشت مغان با داشتن خاک حاصلخیز مستعد زراعت بوده و به عنوان منطقه ای زرخیر در ایران معروف است و هم اکنون نیز دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری بزرگی در زمینه آب و خاک آن در دست اجرا دارد.
وی بیان کرد: یک میلیارد دلار برای آبیاری 62 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان از صندوق توسعه ملی هزینه می شود و با بهره برداری کامل آن شاهد تحول در منطقه خواهیم بود.
عباسی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در استان اردبیل گفت: این بخش در استان تنگناهایی دارد و دولت نیز در پی رفع آن بوده و مجلس هم باید ضمن بررسی این تنگناها اقدام موثری را انجام دهد.
سرپرست استانداری اردبیل گفت: بخش کشاورزی با اینکه در کشور جز اولویت های اول است ولی باید سهم بخش کشاورزی در صنعت نیز مشخص بشود تا پاسخگوی توقعات در حال افزایش مردم بود.
عباسی بهره مندی مناطق محروم از امتیاز و مشوق ها را ضروری دانست و افزود: اگر بین قیمت زمین شهرک های صنعتی اردبیل با قزوین و دیگر استان های برخوردار تفاوتی نباشد هیچ سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری در این استان نخواهد بود.
وی با اشاره به اختصاص 600 میلیارد ریال از بودجه فنی و اعتباری تشریح کرد: بر اساس نظر نمایندگان مقرر شده ۲۰ درصد از اعتبارات عمرانی در قالب کمک های فنی اعتباری به رونق تولید و اشتغال اختصاص یابد که عملا این مبلغ تاکنون ابلاغ نشده است.
عباسی گفت: این مبلغ به سه حوزه شامل یارانه طرح های مهم تولید ، طرح های مهم اشتغال زا و مطالعه و تحقیق برای توسعه متوازن استان هزینه می شود.
اعضای کمیسون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی برای یک سفر 2 روزه وارد اردبیل شده اند و از طرح های بخش کشاورزی شهرستان های مختلف بازدید خواهند کرد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/ 7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.