اختصاصی جی پلاس؛

5 اردو، 7 بازی تدارکاتی و 40 میلیارد بودجه، درخواست رسمی کی روش

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال برای هدایت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبالی تضمین لازم برای برگزاری 5 اردو و 7 بازی تدارکاتی را کرده که مبلغی در حدود 5 میلیون دلار می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران حدود شش ماه دیگر در جام ملت ‌های آسیا شرکت می‌کند و امید زیادی برای کسب قهرمانی این رقابت‌ها پس از حدود نیم قرن دارد. با این وجود بعد از اتمام جام جهانی، تیم ملی در پروسه تمدید قرارداد با کی‌روش قرار گرفته و تاکنون روند مثبتی را طی نکرده چرا که هنوز خواسته های اصلی طرفین محقق نشده است.

سرمربی پرتغالی تیم ملی پیش از امضای قراردادش چند خواسته مهم از جمله حل مشکل سربازی بازیکنان، برگزاری اردو ها و بازی‌های تدارکاتی را درخواست کرده که هنوز تضمین لازم را از فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش و جوانان نگرفته است.

مهم‌ترین خواسته کی‌روش در برنامه های آماده سازی تیم ملی طی شش ماه پیش رو، شامل پنج اردو و هفت بازی تدارکاتی می‌شود که اجرای آن نیازمند منابع مالی و همکاری باشگاه‌ها با تیم ملی است.

کی‌روش پیش از ترک ایران، در مصاحبه خود به بازی‌های تدارکاتی ایران با سیرالئون و توگو اشاره کرده بود و از منتقدان خواسته بود با تامین منابع مالی برای برگزاری بازی با تیم‌های قدرتمند، به تیم ملی کمک کنند تا شاگردانش دیگر با تیم‌های سطح پایین بازی نکند و مورد تمسخر منتقدان قرار نگیرد.

او که مورد حمایت وزارت ورزش قرار گرفته، انتظار حمایت از دولت دارد، هرچند اگر فدراسیون بتواند پاداش حضور تیم ملی در جام جهانی را از فیفا بگیرد، مبلغ آن به حدی هست که هزینه کلیه اردوهای آماده سازی، بازی های تدارکاتی، مبلغ قرارداد کی روش و.... را به راحتی پوشش دهد اما در این بین ظاهرا فدراسیونی ها بدشان نمی آید از تاکتیک دیگر فدراسیون ها استفاده کنند و در مقاطع حساس با فشار وارد کردن به وزارت ورزش و دولت، از آنها امتیاز بگیرند!

بنابر اخبار رسیده، کادرفنی تیم ملی، هزینه اردوهای آماده سازی پیش از جام ملت ها  را حدود پنج میلیون دلار (حدود 40 میلیارد تومان) برآورده کرده است که این رقم با توجه به حریفان تدارکاتی آسیایی برای ملی پوشان جای بررسی و تامل دارد!

در عین حال اما مسعود سلطانی فر - وزیر ورزش و جوانان در جریان برگزاری جام جهانی با اعلام اینکه قرارداد کی‌روش تمدید خواهد شد، وعده داده که تیم ملی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به میدان می‌رود که موضوع حمایت از تیم ملی در کلام او مستتر بود؛ کما اینکه وزیر برای کمک به تیم ملی، در اقدامی عجیب درخواست صدور معافیت کامل از خدمت سربازی هفت ملی پوش را رسمی کرد که این اقدام با پاسخ منفی نظام وظیفه و واکنش های انتقادی دیگر ورزشکاران همراه شد.

بدون شک فدراسیون فوتبال در مدت زمان اخیر نتوانسته از پتانسیل‌های لازم برای درآمدزایی و تامین هزینه‌های آماده سازی تیم ملی استفاده کند اما پی گیری های حقوقی درست قطعا می تواند به دریافت پاداش میلیون دلاری فیفا منجر و مشکلات مالی هم حل شود.

دیدگاه تان را بنویسید