قیمت گل در ایران ۶ برابر هلند!

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل وگیاه استان تهران قیمت گل در ایران را شش برابر هلند اعلام کرد و گفت: با وجود تولید انبوه گل در ایران، واردات این محصول بسیار بیشتر از صادراتش است که البته با توجه به بالا رفتن نرخ دلار، واردات گل سخت‌تر و گران‌تر می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ طبق آمار در سال گذشته صادرات گل ۴۹۰ درصد نسبت به سال قبل از آن بیشتر شده است اما باتوجه به رتبه هفدهم تولید در این بخش، صادرات جایگاه مناسبی ندارد و به گفته غلامحسین سلطان‌محمدی، علیرغم اینکه برای تولید انبوه گل امکانات وجود دارد، صادرات سالانه ۲۰۰ میلیون دلار است؛ درحالیکه هزار برابر این مقدار، واردات گل و گیاه داریم.

 

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل وگیاه استان تهران، درباره تاثیر نرخ ارز بر بازار گل وگیاه اظهار کرد: با وضعیتی که برای دلار پیش آمده است کمبودهای تولید جبران خواهد شد، چراکه با بالا رفتن قیمت دلار واردات گل سخت‌تر و گران‌تر خواهد شد.

 

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان گل وگیاه ایران درباره گرانی هزینه تولید که عامل ناموفق بودن در صادرات شده است، تصریح کرد: هزینه تولید و قیمت صادرات در کشور ما گران است. برای مثال قیمت فروش یک شاخه گل رز در بازار هلند ۵۰۰ تومان و در بازار ایران ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید