گزارش جی پلاس؛

باخت هشتم با ترکیب متفاوت/ صعود بی صعود!

با شکست ایران برابر آمریکا در دیدار پایانی هفته چهارم لیگ ملت ها، شانس صعود والیبالیست ها به مرحله نهایی از دست رفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ ایران و آمریکا در حالی از ساعت سه بامداد امروز به مصاف هم رفتند که آخرین بازی هفته پنجم را برگزار می کردند. همه چهارده تیم دیگر پیش از این مسابقه، دیدارهای دوازدهم خود را انجام داده بودند و تنها این دو تیم بودند که می توانستند با پیروزی در این مسابقه جایگاه خود در جدول را تغییر دهند.

آمریکایی ها با دو برد شیرین در خانه که باخت های متوالی لهستان و برزیل همزمان شده بود، خودشان را به رده سوم رسانده بودند و ایران هم با وجود گرفتن چهار امتیاز در هفته چهارم، به رده سیزهم سقوط کرده بود! آمریکا سوم بود و ایران سیزدهم اما تجربه نشان داده بود که دیدارهای این دو تیم همواره جذاب، نزدیک و هیجان انگیز از آب در می آمد.

*** 

کولاکوویچ در ابتدای بازی برای همه سورپرایز داشت. اون این بار قلم تغییراتش را روی پست پاسور کشیده بود و ترجیح داده بود طاهر وادی برای اولین بار به صورت فیکس به میدان برود و سعید معروف که موثرترین بازیکن ایران در دو مسابقه گذشته بود را روی نیمکت بنشاند. تصمیم جسورانه و تا حدودی عجیب که البته خیلی هم تجربه نا موفقی نشد.

حضور ثابت مجرد و حضرت پور در ترکیب اصلی هم از دیگر تصمیمات کولاکوویچ بود. میرزاجانپور هم پس از عملکرد موفقیت آمیزش در بازی برابر صربستان، بازیکن فیکس ایران بود.

با تمام این تغییرات و حضور تیم متحول شده ایران در زمین، بازی خیلی نزدیک و پایاپای پیش رفت و شاگردان کولاکوویچ در مقاطعی از بازی تیم برتر زمین هم بودند. با این حال دریافت های ضعیف میرزاجانپور و شناسایی شدندش توسط تیم آنالیز آمریکا، در مواقع حساس تیم ایران را دچار مشکل کرد و در نهایت هم همین نقطه ضعف در دریافت اول، ست اول را به آمریکایی ها داد.

در ست دوم که قائمی جانشین میرزاجانپور شد، دریافت های ایران جان تازه ای گفت و بهتر شد اما از طرف دیگر یک مهاجم از خط حمله خارج شد. از طرف دیگر یلی جوان آنطور که باید و شاید نمی توانست نقش یک پشت خط زن ششدانگ را بازی کند. همین عامل هم اکثر پاس های وادی را سمت عبادی پور روانه می کرد.

همین تنوع کم در خط حمله و دفاع حساب شده و دقیق آمریکایی ها در ست دوم، خط حمله ایران را تا حدود زیادی دچار مشکل کرد تا جان اسپرو و شاگردانش ست دوم را بهتر و راحت تر از آن خودشان کنند.

در ست سوم هم اگرچه عملکرد تیمی ایران مخصوصا در خط دفاع کمی بهتر شد و همین اتفاق هم در نهایت کار را به امتیاز برابر 24 رساند اما بازهم تجربه بیشتر یانکی ها و تسلطشان بر روی توپ های حساس، ست سوم را هم به آن ها داد تا با دهمین پیروزی، به رده دوم لیگ ملت ها صعود کنند.

تیم ایران هم با همان چهار پیروزی و 13 امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند.

یلی و عبادی پور در این مسابقه با 13 امتیاز بهترین های ایران بودند و در طرف مقابل هم مت اندرسون با 18 امتیاز، ستاره تیمش و میدان بود.

دفاع های خوب ایران در ست سوم، برتری نسبی 9 به 7 را در این بخش به ایران داد اما در سایر بخش ها این آمریکایی ها بودند که تیم برتر میدان شدند.

  • شانس صعود از دست رفت

به گزارش جی پلاس؛ به این ترتیب تیم ایران که پیش از این دیدار حداقل روی کاغذ شانس صعود به فینال را داشت، پس از باخت به آمریکا عدم صعودش به مرحله نهایی قطعی شد و در بازی های تهران تنها می تواند برای رسیدن به جایگاه بهتر بجنگد.

با توجه به حضور فرانسه میزبان در میان تیم های بالایی جدول، شش تیم نخست لیگ ملت ها راهی مرحله بعد می شوند که تیم ششم یعنی صربستان هشت برد دارد! یعنی تیم ایران در صورت سه پیروزی در دیدارهای تهرانش هم نمی تواند صربستان را پشت سر گذاشته و فینالیست شود.

دیدگاه تان را بنویسید