آشنایی با گروه D جام جهانی/ آرژانتین در گروه مرگ

حضور آرژانتین در کنار کرواسی، ایسلند و نیجریه منجر به افزایش هیجان و جذابیت در گروه D شده و عده ای این گروه را گروه مرگ می دانند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ گروهی که احتمالا می تواند نامزد دیگر عنوان گروه مرگ باشد، این گروه است. در گروه D جام جهانی ۲۰۱۸، تیم ضعیفی به چشم نمی خورد و هر ۴ تیم می توانند برای صعود از گروه تلاش کنند. آلبی سلسته در حالی باید به مصاف رقبایی نسبتا سخت در روسیه برود که در مرحله مقدماتی، مشکلات زیادی در مواجهه با رقبا داشت و تنها درخشش لیونل مسی بود که باعث شد آرژانتین را در این مرحله ببینیم.

ایسلند برای اولین بار در تاریخ به جام جهانی رسیده است. در حالی که ایسلندی ها در یورو ۲۰۱۶، قرعه مناسبی را پشت سر گذاشتند، در جام جهانی، داستان متفاوت است و مردان یخی باید تلاش زیادی برای صعود از خود نشان دهند. این فرضیه که آنها فشار زیادی را برای صعود به خود نمی بینند، می تواند ایسلند را هم امیدوار نگه دارد. کرواسی، دیگر تیم اروپایی این گروه، روی کاغذ ستاره های زیادی را در ترکیب می بیند اما وضعیت تیم ملی این کشور حداقل در مرحله مقدماتی جام جهانی خوب نبوده است. کروات ها در گروه مقدماتی، جدال را به همین ایسلند باختند و ناچار شدند به پلی آف بروند. باید دید که آیا تغییر سرمربی، شوک لازم را به کرواسی وارد می کند یا خیر اما مشخصا، کرواسی ابزار لازم را برای صعود از گروه دارد. نیجریه به عنوان تیم سید چهارم این گروه، قطعا حریف آسانی به نظر نمی رسد. جوان ترین تیم تورنمنت، این روزها فوتبال خوبی را بازی می کند و برابر هر تیمی، آماده نشان می دهد.

آرژانتین

تیم ملی آرژانتین و لیونل مسی

تیم ملی فوتبال آرژانتین همیشه به عنوان یکی از مدعی‌های جام جهانی شناخته می‌شود. آلبی سلسته در دوره قبل توانست خود را به فینال برساند اما مغلوب آلمان شد و ناکامی‌های این تیم در دیدارهای نهایی ادامه یافت. آرژانتین برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به سختی افتاد و در بازی آخر با شکست اکوادور به ۳۱ تیم دیگر پیوست. شاگردان خورخه سامپائولی برای قهرمانی در روسیه باید شرایط خود را خیلی بهتر کنند چون با وضعیت فعلی ممکن است خداحافظی زودهنگامی داشته باشند.

فهرست 23 نفره:

ناهول گوژمان، گابریل مرکادو، نیکولاس تاگلیافیکو، کریستیان آنسالدی، لوکاس بیلیا، فردریکو فازیو، اور ببانگا، مارکوس آکونا، گونزالو هیگواین، لیونل مسی، آنخل دی ماریا، فرانکو آرمانی، ماکسیمیلیانو مزا،خاویر ماسکرانو، مانوئل لانزینی، مارکوس روخو، نیکولاس اوتامندی، ادواردو سالویو، سرخیو آگوئرو، جیوانی لو سلسو، پائولو دیبالا، کریستیان پاوون، ویلی کابایرو.

سرمربی: خورخه سمپائولی

نتایج بازی های تدارکاتی:

آرژانتین 1 – روسیه صفر

آرژانتین 2 – نیجریه 4

آرژانتین 2 – ایتالیا صفر

آرژانتین 1 – اسپانیا 6

آرژانتین 4 – تاهیتی صفر

آرژانتین - اسرائیل (آرژانتین حاضر به برگزاری این دیدار نشد)

عملکرد در جام جهانی:

 افتخارات: قهرمانی در دوره‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶

نحوه صعود: تیم سوم منطقه آمریکا جنوبی

علمکرد دوره قبل: نایب قهرمانی 

کرواسی

تیم ملی کراوسی

تیم ملی کرواسی یکی از کشورهایی بود که بعد از جدایی از یوگوسلاوی، اعلام استقلال کرد و در اولین رویداد مهمی که شرکت کرد، یورو ۱۹۹۶ بود که تا یک چهارم نهایی صعود کرد. دو سال بعد آنها در جام جهانی ثابت کردند نتایج‌شان اتفاقی نبوده است. کروات‌ها با حضور نسل طلایی خود چون زوونیمیر بوبان، داور شوکر و روبرت پروسینسکی بر سکوی سوم جام جهانی ایستادند.

 

بعد از آن دوره کروات‌ها چهار بار در جام جهانی حضور داشتند و در هر چهار دوره نتوانستند از گروه خود به مرحله بعد صعود کنند. آخرین بار در جام جهانی قبل این تیم در گروه نخست با برزیل، کامرون و مکزیک هم‌گروه بود در نهایت نتوانست از گروه خود به مرحله بعد این رقابت‌ها راه یابد. حالا تیم جوان شده دالیچ با ستارگانی که در ترکیب خود دارد امیدوار است که روزهای خوب جام جهانی فرانسه را این بار در روسیه تکرار کند.

فهرست 23 نفره:

دومینیک لیواکوویچ، شیمی ورسالیکو، ایوان استرینیچ، ایوان پرشیچ، ودران کورلوکا، دجان لاورن، ایوان راکیتیچ، ماتئو کواچیچ، آندری کراماریچ، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ، لووره کالینیچ، تین یداوج، فلیپ برداریچ، دوجه چالتا کار، نیکولا کالینیچ، ماریو مانژوکیچ، آنته ربیچ، میلان بدلج، مارکو جاکا، دوماگوی ویدا، یوسیپ پیواریچ، دنیل سوباشیچ.

سرمربی: زلاتکو دالیچ

نتایج بازی های تدارکاتی:

کرواسی صفر – پرو 2

کرواسی 1 – مکزیک صفر

کرواسی صفر – برزیل 2

کرواسی 2 - سنگال یک

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: مقام سوم در جام جهانی ۹۸ فرانسه

نحوه صعود: برنده پلی آف در جدال با یونان

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

ایسلند

تیم ملی ایسلند

همه ایسلند را به خاطر تماشاگران پرشور خود در یورو ۲۰۱۶ به یاد می‌آورند. کشور کوچکی که نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، به رویای بزرگ خود رسیده است و حالا خود را بین برترین تیم‌های جهان می‌بیند. ایسلند برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ در یورو حاضر بود و توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد. این تیم در مرحله حذفی تیم ملی انگلیس را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. درخشش این تیم در انتخابی جام جهانی هم ادامه داشت و توانست به عنوان تیم نخست گروه خود، جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد و به همین خاطر اولین بار صعود به جام جهانی را تجربه کرد. ایسلند قطعا می‌تواند یکی از شگفتی‌سازان جام جهانی باشد.

فهرست 23 نفره تیم ها:

هانس پور هالدیرسون، بیرکیر مار ساوارسون، ساموئل فریونسون، آلبرست گودمونسون، سوریر انگی انگاسون، رنگار سیگورسون، یوهان برگ گوموندسون، گیلفی سیگوردسون، آلفرد فینبوگاسون، فردریک شارم، رونار الکس رونارسون، کاری آرناسون، هولمار اورن ایجولفسون، اولفار انگی سکولاسون، آرون گونارسون، هوردور بیوگوین ماگنوسان، روریک گیسلاسون، آرنور انگوی تراستاسون، یون دال بووارسون، آری فریر اسکولاسون.

سرمربی: همیر هالگریمسون

نتایج بازی های تدارکاتی:

ایسلند 1 – جمهوری چک 2

ایسلند 1 – قطر 1

ایسلند 6 – اندونزی صفر

ایسلند 4 – اندونزی 1

ایسلند صفر – مکزیک 3

ایسلند 1 – پرو 3

ایسلند 2 – نروژ 3

ایسلند 2 - غنا 2

عملکرد در جام جهانی:

 افتخارات: حضور در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶

نحوه صعود: صعود به عنوان تیم نخست گروه در آسیا

عملکرد دوره قبل: -

نیجریه

تیم ملی نیجریه

تیم ملی نیجریه تاکنون پنج بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده که سه بار توانسته از گروه خود به مرحله بعد راه یابد. آخرین بار آنها در برزیل توانستند در حالی که با تیم‌های آرژانتین، ایران و بوسنی هم‌گروه بودند، راهی مرحله بعد شوند و بعد از شکست دو بر صفر برابر فرانسه از جام جهانی کنار رفت. نیجریه در انتخابی جام جهانی روسیه عملکرد بسیار خوبی داشت و به عنوان اولین تیم از قاره آفریقا جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

اغراق نیست اگر این تیم را الان آماده‌ترین تیم آفریقایی دانست که برای کسب افتخار به روسیه خواهد رفت. بزرگترین افتخار این تیم به قهرمانی در المپیک آتالانتا برمی‌گردد که با شکست آرژانتین قهرمان شدند. در المپیک پکن هم این تیم به دیدار نهایی رسید ولی این بار برابر آرژانتین شکست خورد و نایب قهرمان شد. در المپیک ریو هم که تابستان ۲۰۱۶ برگزار شد، این تیم به عنوان سومی و مدال برنز دست یافت.

فهرست 23 نفره:

الکیچوکو ازنووا، برایان ایدو وو، الدرسون اچییلیه، ویلفرد اندیدی، ویلیام تروست اکونگ، لئون بالوگون، احمد موسا، اوگنکارو اتبو، ادیون اگالو، یان اوبی میکل، ویکتور موسس، شهو عبداللهی، سیمون انوانکو، کلچی ایهناچو، جوئل اوبی، دنیل آکپی، اوگنی اونازی، الکی ایوبی، جوهان اوگو، چیدوزیو اوازیم، تیرون ابوهی، کنت اومریو، فرانسیس اوژو.

سرمربی: گرنوت روهر

نتایج بازی های تدارکاتی:

نیجریه 4 – آرژانتین 2

نیجریه 1 – لهستان صفر

نیجریه صفر – صربستان 2

نیجریه 2 – اتلتیکو مادرید 3

نیجریه 1 – کنگو 1

نیجریه 1 – انگلستان 2

نیجریه صفر – جمهوری چک یک

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: سه قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۳-۱۹۸۰-۱۹۹۴ و قهرمانی در المپیک آتالانتا

نحوه صعود: تیم نخست گروه

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله یک هشتم نهایی برابر فرانسه

دیدگاه تان را بنویسید