گزارش جی پلاس/ عکس های هوراکان در کیش قبل از تصادف

لامبورگینی معروف را بیشتر بشناسید + عکس/ گاو خشمگین یا سریعترین خودروی شهری دنیا

به بهانه خبر تصادف تنها مدل لامبورگینی هوراکان در ایران، بد نیست نگاهی اجمالی به این گاو خمشگین و خصوصیات بارز آن بیندازیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ یکی از جنجالی ترین خبرهای خودرویی سال گذشته، ورود اولین لامبورگینی هوراکان LP580-2 به ایران بود. خودرویی ایتالیایی از برند محبوب و مشهور لامبورگینی که در ایران به ندرت وارد شده و طرفدارهای خاص خودش را هم دارد. 

خبر تصادف تنها نمونه این خودرو در ایران، باعث شد تا یک بار دیگر نگاهی به مشخصات این غول اسپرت لامبورگینی بیندازیم. 

نام هوراکان در اصل برگرفته از یکی از گاو‌میش‌های معروف اسپانیایی است که حس مبارزه‌طلبی و جسارتش زبان‌زد خاص و عام است. همچنین هوراکان در زبان اسپانیولی نیز به معنی طوفان است که بازهم نشان از قدرت بالای این سوپراسپرت دارد. 

لامبورگینی

در سال 2014  و پس از توقف تولید دیگر مدل محبوب لامبورگینی یعنی "گالاردو" است. مدلی که در سال 2014 تولید آن متوقف شد اما این شرکت معتبر خیلی زود با معرفی سری جدید خودرو هایش یعنی هوراکان، خبر خوشی را به طرفدارانش داد. 

* مشخصات گاو خشمگین

نکته قابل توجه در مورد این خودرو، دیفرانسیل عقب بودن آن است که باتوجه به ارزان‌تر بودن نسبت به نسخه دو دیفرانسیل، اما رانندگی با آن از LP 610-4 پیچیده‌تر و مهیج‌تر است.

از تمام این حرف‌ها که بگذریم، به اصلی‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌ تست می‌رسیم. جایی که قرار است توانایی و مهارت‌های جانشین گالاردو را به چالش بکشیم. موتور هوراکان بر طبق سنت لامبورگینی تنفس طبیعی بوده و از سیلندرهای متعدد سود می‌جوید. موتور 5.2 لیتری و ۱۰ سیلندر آن در دور موتور ۸۲۵۰ دور در دقیقه 580 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. در حالی که حداکثر گشتاور آن به مقدار ۵۶۰ نیوتن متر در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه در دسترس است.

نکته قابل توجه شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه‌ای است که موجب می‌شود شتاب G را با فشرده شدن در صندلی‌ها به‌خوبی لمس کنید. 

لامبورگینی

براساس ادعای لامبورگینی، این مدل که با نام هوراکان پرفورمنته شناخته می شود توانسته رکورد سریع ترین خودروی شهری دنیا را در پیست نوربرگرینگ آلمان با زمان 6 دقیقه 52 ثانیه بشکند.

پیش تر این رکورد در دستان پورشه 918 اسپایدر بود که قدرت و قیمت بسیار بیشتری به نسبت این لامبورگینی دارد. گرچه در فضای مجازی اخباری مبنی بر تقلب لامبو در اعلام زمان دقیق ثبت شده در پیست نوربرگرینگ منتشر شد.

همچنین هوراکان یک ویژگی خاص دارد که آن هم غیرفعال کردن 5 سیلندر از ده سیلندر به منظور کاهش مصرف سوخت است. این سیستم به نحوی است که هنگامی که ظرفیت استفاده از موتور به شکل کامل الزامی نیست، پنج عدد از ده سیلندر به‌طور موقت با قطع یک بانک سیلندر غیرفعال شده و هنگامی که راننده شتاب می‌گیرد، سیستم سوئیچی بلافاصله به حالت ده سیلندر می‌رود و اصلا برای راننده قابل تشخیص نیست. این ویژگی سبب کاهش مصرف سوخت به 11.9 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و کاهش انتشار دی‌اکسید‌کربن به ۲۷۸ گرم/کیلومتر می‌شود.

* تصادف تنها هوراکان موجود در ایران

تنها مدل لامبورگینی هوراکانی که در ایران و جزیره کیش وجود دارد، روز گذشته تصادف کرده که خبر و عکس و فیلم آن در فضای مجازی دست به دست می شود. فیلم این خودرو پس از تصادف را می توانید تماشا کنید.

** عکس هایی از بخش های مختلف این ماشین پیش از تصادف:

 

لامبورگینی

لامبورگینی

لامبورگینی

لامبورگینی

لامبورگینی

دیدگاه تان را بنویسید