در گفت وگو با جی پلاس؛

"بن یعقوب" کوچک تر از استقلال و العین/ واکنش داوران به داوری عجیب دیشب!

همه کارشناسان داوری معتقدند بن یعقوب، داور مالزیایی استقلال و العین اشتباهات مرگباری را به ضرر نماینده ایران مرتکب شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ استقلال شب گذشته علی رغم ارائه یک بازی خوب و هوشمندانه با تساوی 2 بر 2 مقابل العین متوقف شد تا کماکان در رده نخست گروه D لیگ قهرمانان آسیا بماند.

دیدار استقلال و العین تحت تاثیر اشتباهات داور مالزیایی برگزار شد و حسابی استقلال را به دردسر انداخت. داور جوان این مسابقه دو بار در اشتباه هایی عجیب به سود العین اعلام پنالتی کرد که یکی از پنالتی ها روی تیزهوشی سیدحسین حسینی به گل تبدیل نشد اما در بار دوم، احمد خلیل دروازه استقلال را باز کرد و بازی به تساوی رسید.

اعلام پنالتی اشتباه به سود العین در حالی است که بن یعقوب، داور مسابقه در اواخر بازی، خطای پنالتی بازیکن العین را هم ندید تا به این شکل استقلال با وجود زدن دو گل، در این بازی قربانی شود و به یک امتیاز مسابقه بسنده کند.

کارشناسان داوری تاکید کردند که داور مالزیایی به دلیل کم تجربگی و ضعف فنی گزینه مناسبی برای قضاوت این دیدار حساس نبوده ولی مشخص نیست چرا تمامی اشتباهات او به سود نماینده امارات بود!

استقلال و العین

نوذر رودنیل: با این داور، استقلال را از پیش باخته می دانستم

نوذر رودنیل، پیشکسوت و کارشناس داوری، در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ با بیان اینکه وقتی بن یعقوب برای این بازی انتخاب شد، استقلال را از پیش باخته دانست، می گوید: داور صلاحیت لازم برای این بازی را نداشت. او بسیار کم تجربه و در حد داوران درجه سه فوتبال ایران هم نبود. یک داور ایرانی درجه دو هم می توانست به خوبی  تشخیص دهد هر دو خطای پنالتی العین اشتباه بوده است.

او درباره پنالتی های العین گفت: داور به جای اعلام پنالتی، باید به هر دو بازیکن اعلنی کارت زرد نشان می داد ولی به اشتباه پنالتی گرفت. او استقلال را در این بازی قربانی کرد. صحنه ها نیاز به کارشناسی ندارد و به راحتی می توان تشخیص داد داور اشتباه کرده است.

کارشناس داوری فوتبال درباره اینکه احتمال تبانی میان داور و العین وجود دارد، گفت: نمی دانم چنین چیزی بوده یا نه اما جو ورزشگاه و کم تجربگی داور مالزیایی هم می تواند موجب اتخاذ تصمیمات اشتباه به سود العین باشد. داور در دقایق هشتاد باید یک پنالتی به نفع استقلال می گرفت اما این اتفاق هم رخ نداد.

سعید مظفری زاده: قضاوت داور اهل مالزی فاجعه بود

همچنین سعید مظفری‌زاده، داور بازنشسته فوتبال ایران و آسیا، درباره اولین پنالتی العین می گوید: داور مالزیایی اشتباه کرد و آن حرکت اصلاً پنالتی نبود. حتی با توجه به شبیه‌سازی صورت گرفته، بازیکن العین باید کارت زرد می‌گرفت.

او درباره اعلام پنالتی دوم به سود العین نیز تاکید کرد: در این صحنه هم هیچ اتفاقی رخ نداد و خطایی صورت نگرفت. باز هم داور اشتباه کرد. قضاوت این داور اهل مالزی فاجعه بود.

جعفر خوشرو: هیچ کدام از پنالتی‌ها درست نبود

جعفر خوشرو، داور سابق فوتبال درباره پنالتی‌هایی که در دیدار استقلال و العین به ضرر نماینده ایران گرفته شد، اظهار کرد: من هر دو صحنه را نگاه کردم و هیچ‌کدام پنالتی نبود و داور می‌توانست ادامه بازی را در پیش بگیرد.

او اضافه کرد: این صحنه‌ها در فوتبال برخوردی طبیعی است و پیش می‌آید و داور بسیار سختگیرانه اعلام پنالتی کرد. حتی در صحنه‌ای که پیش از پنالتی دوم اتفاق افتاد توپ به دست منتظری خورد نیز پنالتی نبود زیرا فاصله کم و دست بسته مدافع استقلال نمی‌توانست مانع از تغییر جهت توپ شود.

داود رفعتی: داور مالزیایی برای استقلال و العین کوچک بود

داود رفعتی ، کمک داور بازنشسته فوتبال درباره نحوه قضاوت امیر آل بن یعقوب داور مالزیایی در بازی استقلال و العین امارات گفت: در دقیقه 8 باید به فرشید اسماعیلی بخاطر خطای روی بازیکن شماره ۱۰ العین کارت زرد نشان می‌داد. این داور مالزیایی در دقیقه 30 در اعلام اوت اشتباه کرد و در حالی که  باید به نفع استقلال اوت اعلام می‌کرد ، این پرتاب  را به اشتباه در اختیار العین قرار داد.

این کارشناس داوری افزود: در دقیقه 34 کمک داور دوم در اعلام آفساید تیام اشتباه کرد و در حالی که مهاجم استقلال در موقعیت خوب گلزنی قرار داشت به اشتباه آفساید گرفته شد. در دقیقه 37 داخل محوطه جریمه  العین خطایی بروی تیام رخ نداد.

رفعتی در مورد پنالتی اعلام شده به سود العین در نیمه دوم گفت: داور مالزیایی به اشتباه به ضرر استقلال پنالتی اعلام کرد. پنالتی که نشان از ضعف داور مالزیایی بود. در دقیقه ۸۲ هم روی تیام خطای پنالتی رخ نداد زیرا اول مهاجم استقلال مرتکب خطا شده بود.

کمک داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران تصریح کرد: این داور مالزیایی برای این مسابقه داور بسیار کوچکی بود و باید داوری بهتر و بزرگتر برای این مسابقه انتخاب می شد. پنالتی دومی هم که برای العین اعلام شد پنالتی درستی نبود. در ضمن ضربه پنالتی دوم  باید تکرار می‌شد زیرا بازیکنان وارد محوطه جریمه شده بودند. نفوذ مالزیایی باعث شده که چنین داور ضعیفی برای این مسابقه انتخاب شود.

دیدگاه تان را بنویسید