گزارش جی پلاس؛

ایستگاه آخر لیگ برتر والیبال/ جدال ستاره ها با شگفتی ساز ها بر سر جام

فینال لیگ برتر والیبال در شرایطی از فردا آغاز می شود که در یک طرف ستاره های بانک سرمایه قرار دارند و در طرف دیگر تیم شگفتی ساز خاتم اردکان. سرمایه در این مسابقه به دنبال هت تریک در قهرمانی هایش می گردد و نماینده اردکان هم به دنبال ادامه موفقیت های غیر منتظره و رسیدن به اولین جام یزدی ها در والیبال.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ لیگ برتر والیبال به مرحله پایانی خودش رسیده و رقابت نهایی این رقابت ها عصر فردا (چهارشنبه) آغاز می شود. رقابتی که یک طرفش تیم مدعی و پرستاره سرمایه قرار دارد و طرف دیگرش خاتم اردکانی که ابتدای فصل هیچ کسی فکرش را نمی کرد که به نیمه نهایی هم برسد. حالا این دو تیم با شرایطی کاملا متفاوت رو در روی هم قرار گرفته اند تا سرنوشت قهرمان لیگ برتر را در یک رقابت سه گانه مشخص کنند.

  • مدعی اصلی

از همان ابتدای فصل، مانند دو دوره گذشته لیگ برتر، بانک سرمایه مدعی اصلی قهرمانی معرفی شد. تیمی که از همان ابتدا با جذب ستاره های اصلی تیم ملی کارش را آغاز کرد و در ادامه راهش هم به تقویت وتعویض مهره هایش پرداخت تا کمترین نقصی در ترکیبش نداشته باشد.

آن ها در دوره گذشته لیگ برتر هم با همین اقتدار به فینال رسیدند و هر دو دوره با برتری برابر پیکان به قهرمانی رسیدند. این سومین فینال پشت سر هم سرمایه ای هاست که در آن به دنبال هت تریک در قهرمانی هستند.

بانک سرمایه با قرار گرفتن در صدر جدول مرحله مقدماتی لیگ برتر به پلی آف رسید. در نیم فصل اول و تا اواخر این دوره، شهرداری تبریز شانه به شانه اش حرکت کرد اما در ادامه سرمایه ای ها از این تیم هم فاصله گرفتند و در نهایت با اختلاف قابل توجه نسبت به سایپای رده دومی روی سکوی اول ایستادند.

شاگردان مصطفی کارخانه در پلی آف ابتدا هاوش گنبد را در دو بازی رفت و برگشت شکست دادند تا حریف رقیب دو فینال گذشته شان، این بار دی نیمه نهایی شوند. پیکان این بار در شرایطی برابر بانک سرمایه قرار گرفت که مشخص بود قدرت سال های گذشته اش را هم برای رقابت با این تیم ندارد، در بازی اول به سادگی به سرمایه باخت و در بازی دوم هم با تمام توانش نتوانست حریف این تیم پر ستاره شود.

سرمایه به این ترتیب با غلبه بر تیم مدعی پیکان به فینال رسید و حالا تنها چیزی که می خواهد سومین قهرمانی است.

  • شگفتی ساز بزرگ

در پایان مرحله مقدماتی لیگ برتر، سایپا آنقدر خوب کار کرده بود و با کنار گذاشتن رقبا به رده دوم رسیده بود که این تیم را پای دیگر فینال می دانستند. آن ها حتی در دور برگشت سرمایه را هم شکست دادند تا برای همه خط و نشان بکشند. با این حال غیر منتظره ترین اتفاق مرحله دوم را همین سایپا رقم زد و به دست خاتم اردکان حذف شد!

اردکانی ها که در نیم فصل دوم لیگ برتر متحول شده بودند، در شرایطی به مصاف سایپای رده دومی رفته بودند که کمتر کسی شانس پیروزی برایشان قائل بود. شاید خود میرحسینی و شاگردانش هم فکرش را نمی کردند که بتوانند سایپا را از پیش رو بردارند اما این اتفاق افتاد. خاتم اردکان هم در تهران و هم در زمین خودی سایپای مدعی را از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد.

اردکانی ها که در همان گام اول شگفتی بزرگی خلق کرده بودند، کار بزرگ خود را ادامه دادند و این بار شهرداری تبریز را در هر دو مسابقه رفت و برگشت شکست دادند و حتی اجازه ندادند کار به بازی سوم بکشد.

خاتم اردکان به این ترتیب در شرایطی که هفتمین تیم مرحله دوره ای لیگ برتر شده بود، حالا در حضور تیم های مدعی لیگ نظیر پیکان، سایپا، شهرداری ورامین و سایپا به فینال رسیده و باید رقابت این مرحله را برابر سرمایه انجام دهد.

  • سومین تجربه سرمایه؛ اولین فینال خاتم

همان طور که گفته شد، این سومین فینال بانک سرمایه در لیگ برتر است. آن ها سومین دوره حضورشان در لیگ برتر را پشت سر می گذارند و البته سومین فینالشان را! آن ها در دو دوره گذشته قهرمان شده اند و حالا هم بدون شک شانس بیشتری نسبت به نماینده استان یزد برای قهرمانی دارند.

خاتم اردکان اما نخستین حضورش در فینال را پشت سر می گذارد. آن هم در شرایطی که نمایندگان یزد سابقه حضور در نیمه نهایی را هم نداشته اند و این اولین بار است که تیمی از این استان به این مرحله رسیده و برای قهرمانی رقابت خواهد کرد.

رقابت فینال لیگ برتر والیبال هم مانند دیگر رقابت های پلی آف به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می شود. بازی اول فردا در تهران و خانه والیبال برگزار می شود و بازی دوم هم چهارشنبه آینده در اردکان. اگر این دو مسابقه نتواند قهرمان این دوره لیگ را مشخص کند، دیدار سوم روز یکشنبه 27 اسفند برگزار می شود تا تکلیف قهرمان را مشخص کند.

** برنامه دیدارهای فینال لیگ برتر والیبال:

سرمایه – خاتم اردکان ...........  چهارشنبه 16 اسفند – ساعت 17 ( خانه والیبال تهران)

خاتم – سرمایه .............چهارشنبه 23 اسفند – ساعت 17  ( سالن آیت ا... خاتمی اردکان)

در صورت نیاز به بازی سوم، خانه والیبال تهران 27 اسفند میزبان این مسابقه خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید