گزارش جی پلاس از احتمال ثبت یک رکورد تاریخی

تمجید کی روش، بازگشت شجاعی به تیم ملی را محقق کرد؟!

مسعود شجاعی با سفر کی روش به یونان و تعریف و تمجید از او، به زودی به تیم ملی دعوت می شود. او احتمالا در نخستین اردوی تیم ملی در نوروز 97 حضور دارد و می تواند در جام جهانی به نخستین بازیکن ایرانی حاضر در سه جام جهانی تبدیل شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بعد از مدت ها سکوت خبری از سوی کی روش درباره مسعود شجاعی، کاپیتان اول تیم ملی فوتبال، باشگاه آاک آتن اعلام کرد که سرمربی تیم ملی ایران برای تماشای بازی شجاعی به یونان می رود.

طبق این خبر، کی روش شب گذشته در یونان حاضر شد و بازی آاک، تیم مسعود شجاعی را از نزدیک دید. البته شجاعی در 25 دقیقه پایانی به بازی رفت و در پیروزی و صدرنشینی تیمش در لیگ یونان سهیم بود.

بعد از این بازی کی روش پستی را در صفحه شخصی خود در فیس بوک قرار داد و با جمله "آفرین مسعود" به تمجید از سه لژیونر فوتبال ایران پرداخت تا بعد از ماه های متمادی، سکوت خود درباره این بازیکن را بشکند و خبری خوبی را به اهالی فوتبال و شجاعی بدهد که این بازیکن در نخستین اردوی تیم ملی در نوروز 97 حضور دارد.

209748_354

بعد از محرومیت مقطعی شجاعی از تیم ملی به خاطر بازی در ترکیب تیمش مقابل نماینده رژیم صهیونیستی، مسئولان و سرمربی آآک بارها از مسعود تعریف و تمجید کردند و به حمایت از او پرداختند. حتی شجاعی که در این ماه ها به خاطر محرومیت از تیم ملی و پاسخ نگرفتن از مسئولان فدراسیون ناراحت بود، دی ماه سال جاری در گفت و گو با روزنامه اسپانیایی در حالی که اشک می ریخت، گفت: من دوست دارم به تیم‌ ‌ملی باز گردم. کارلوس کی‌روش من را خیلی دوست دارد و  بازیکنان و فدراسیون فوتبال نیز من را خیلی دوست دارند. من از نظر فیزیکی و روحی شرایط حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را دارم.

با رفع دلخوری ها و مشکلاتی که در این راه به وجود آمده بود، حالا شجاعی که از نظر فنی هم بسیار آماده است، با کوله باری از تجربه برای جام جهانی آماده می شود و بدون شک جزء فهرست نهایی تیم ملی است؛ همانطور که پیش از محرومیت رهبری خط هافبک تیم ملی محسوب می شد.

اگر شجاعی در جام جهانی روسیه بازی کند، به یک رکورد بزرگ در فوتبال ایران می رسد. او تاکنون در جام های جهانی آلمان و برزیل حضور داشته و با حضور در جام جهانی روسیه، تنها بازیکن ایرانی خواهد بود که سه جام جهانی را تجربه می کند.

بدون شک پس از ماجرای اخیر و پیامی که بعدها شجاعی آن را منتشر کرد، او توانست با حفظ روحیه و آمادگی خود و به دوری از حواشی، نظر مسئولان را درباره بازی برای تیم ملی ترغیب کند و مطئن شوند که هیچ عمدی در بازی کردن او در ترکیب تیم باشگاهی اش در یونان نبوده است.

او درباره بازی برای پانیونیوس مقابل مکابی رژیم صهیونیستی در لیگ اروپا گفته بود: من از سرمربی تیم (پانیونیوس) خواستم تا در این بازی به میدان نروم و به او گفتم که یک قانون وجود دارد که به من اجازه نمی‌دهد برابر تیم‌های اسرائیلی بازی کنم،  ولی آنها این اجازه به من ندادند و تنها عنوان کردند که در تلاویو بازی نکنم و مشکلی برای بازی در آتن ندارم. ما در بازی رفت با دو گل  شکست خوردیم و در بازی برگشت مربی هم به من و هم به احسان حاج صفی بازی داد. وقتی به سران باشگاه گفتیم که در یونان هم نمی‌توانیم بازی کنیم، آنها می گفتند که این تیم ایران نیست و ما به همین خاطر مجبور شدیم به میدان برویم. اگر ما به دلایل سیاسی بازی نمی‌کردیم یوفا ممکن بود باشگاه را تا پنج میلیون یورو هم جریمه کند. آنها به ما گفتند که برای چنین بازی‌هایی شما را جذب کرده‌ایم.

شجاعی با سوء تفاهم تلقی کردن این اتفاق افزود: این یک سوء تفاهم بود، من یک قرارداد حرفه‌ای با پانیونیوس داشتم و در حال‌ حاضر نیز با آتن قرارداد دارم. خارج از کشور  آن هم به مدت 12 یا 13 سال است که بازی می‌کنم. من مسعود هستم و هیچ وقت به دنبال نمایش نبودم. الان هم می‌گویم که افتخار بزرگی است که بار دیگر پیراهن تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را بر تن کنم.

دیدگاه تان را بنویسید