اختصاصی جی پلاس/ گزارش فاکس اسپورت از مراسم بهترین های آسیا در ۲۰۱۷

ایرانی ها حق دارند از AFC ناراحت باشند!

فاکس اسپورت در گزارشی به عدم حضور بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در میان نامزدهای نهایی بهترین بازیکنان آسیا در سال 2017 پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در مراسم بهترین بازیکنان فوتبال آسیا ایران تنها در بخش بهترین بازیکن جوان طاها شریعتی را به عنوان کاندیدا داشت اما او هم نتوانست جایزه بگیرد.

در میان بهترین فوتبالیست های آسیا ایران نتوانست عنوانی را به دست بیاورد.

فاکس اسپورت در گزارشی با تیتر:" چرا بازیکنان ایران در میان برندگان AFC نیستند؟" به این موضوع پرداخت.

در این گزارش آمده است:

اگر با طرفداران ایرانی صحبت کنید، آن ها افتخارات زیادی با تیم ملی فوتبال شان دارند. در آسیا خیلی رایج نیست که تیم شماره یک داشته باشد اما در حال حاضر این اتفاق رخ داده و تیمی که از تهران می آید این شرایط را دارد.

خلاصه ای از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران نشان می دهد شاهزادگان پارسی در گروه مقدماتی جام جهانی یک تیم غالب بودند. این البته به خاطر ضعیف بودن تیم های دیگر نیست. آن ها تنها در بازی نهایی متوقف شدند و گل خوردند.

کارلوس کی روش سرمربی این تیم بارها از رتبه نخست ایران در آسیا صحبت کرده است. در 18 ماه گذشته ایران تقریبا در رده اول بوده است. اتفاقی که درباره آن اختلاف نظر کمی وجود دارد و همه آن را حق ایران می دانند.

هواداران ایران کمی ناراحت هستند چرا که می خواهند بیشتر پیشرفت کنند. نگاهی به لیست بهترین بازیکنان آسیا این ناراحتی را می تواند توجیه کند. بازیکنان ایران در آن جایی نداشتند، یک لیست برای بهترین بازیکن شاغل در خارج از آسیا و یک لیست برای بهترین بازیکن آسیا.

با توجه به شرایط تیم ملی به نظر می رسید باید بازیکنان ایران هم در این لیست باشند اما غیبت آن ها کاملا مشخص بود.

در سالی که ایران تیم ملی بسیار قوی داشت و چندین بازیکنش هم در اروپا بازی می کنند این اتفاق و این لیست عجیب بود.

در میان بازیکنان داخلی مهدی طارمی فصل خوبی را پشت سرگذاشت. او به قرمزها کمک کرد که قهرمان لیگ شوند. او در لیگ قهرمانان 7 گل به ثمر رساند و پرسپولیس را به نیمه نهایی آسیا رساند و تنها الهلال مانع آن ها شد. با این شرایط به نظر می رسد طارمی باید برای حضور در مراسم بهترین ها به تایلند می رفت!

او دو جایزه فوتبال ایران را هم در فصل گذشته به دست آورد. او برای تیم ملی هم گل های خوبی به ثمر رساند. هنگامی که تیم ملی در راه رسیدن به روسیه بود، طارمی حاضر بود.

یکی دیگر از بازیکنان ایران که در اروپا بازی می کند، رضا قوچان نژاد است که در هلند گل های خوبی به ثمر رسانده. لیگ هلند جزو لیگ های نخبه در اروپاست و بازیکنان خوبی در آن حاضر هستند. بازیکنی که در این لیگ 20 گل به ثمر رسانده قطعا مهاجم خوبی است.  اینکه یک بازیکن آسیایی در چنین لیگی می درخشد قابل ستایش است.

این عملکردی نیست که توسط مسئولان AFC نادیده گرفته شود و گوچی جزو بهترین بازیکنان شاغل در اروپاست. با توجه به عملکردش در تیم ملی باید بگوییم او سال خوبی را پشت سر گذاشت. سردار آزمون مهاجم جوان شاغل در روسیه هم بازیکن خوبی است. همه معتقدند که این مهاجم 22 ساله یک بازیکن ویژه است.

اگر هر یک از این سه بازیکن در لیست نهایی بهترین بازیکنان آسیا قرار می گرفتند هیچ نقصی وجود نداشت و کسی تعجب نمی کرد.

نبود این بازیکنان به این معنا نیست که تفکری ضد ایرانی در آسیا وجود دارد اما طرفداران ایرانی و برخی از هواداران حق دارند درباره نبردن جوایز آسیا احساس ناامیدی کنند چرا که آن ها در 2017 فوق العاده بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید