گزارش جی پلاس از حضور ستاره ها در شبکه اجتماعی؛

محبوب ترین ورزشکاران ایرانی در توییتر را بشناسید/ نقش یک پرسپولیسی در دعوت فوتبالیست ها

در حالی که در اینستاگرام چهره هایی مانند علی دایی و کریمی، سردار آزمون، مهدی طارمی در صدر محبوب ترین ها هستند، آمار در توییتر چیز دیگری را می گوید و گوی سبقت در دستان ستاره های دیگری است!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ با رشد اینترنت و فضای مجازی، چهره های برجسته، معروف و محبوب با پیوستن به شبکه های اجتماعی، ضمن ارتباط با مردم، ضریب نفوذ خود در میان مخاطبانشان را هم بیشتر کردند. فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و ... محبوب ترین شبکه های مجازی در جهان هستند.

محبوب ترین شبکه مجازی ایرانی ها اینستاگرام است؛ در شرایطی که توییتر و فیس بوک فیلتر هستند، اینستاگرام با سرعت بسیاری زیادی از رقبای خود پیشی گرفته و مخاطبان بیشتری دارد.

ورزشکاران و به خصوص فوتبالی ها از محبوب ترین ها در اینستاگرام هستند و تقریبا برخی از چهره های ورزشی از مخاطبان و هوادران چند میلیونی بهره می برند. هر چقدر این عدد بالاتر باشد، معمولا مایه مباهات آن ها هم است که نشان از محبوبیت شان دارد.

در آخرین بررسی از محبوب ترین ورزشکاران ایرانی در اینستاگرام، به ترتیب علی دایی، علی کریمی، سردار آزمون، مهدی طارمی، سعید معروف، فرهاد مجیدی، محسن مسلمان، رامین رضاییان، سید محمد موسوی، امید عالیشاه، حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده، احمدرضا عابدزاده، کریم باقری، پیام صادقیان و رضا قوچان نژاد در رده اول تا دهم قرار گرفتند. علی دایی با بیش از دو میلیون و 300 هزار هوادار در صدر قرار گرفت.  

در توییتر اعداد و ارقام بسیار کمتر است اما این شبکه مجازی قدیمیتر از اینستاگرام است و در کل جهان پرطرفدارتر و محبوب تر از اینستاگرام است. برخی از ورزشکاران توییتری مانند رضا قوچان نژاد، حسین ماهینی از چندین سال قبل در توییتر فعال هستند و محبوبیت زیادی دارند. در چند ماه گذشته چند تن از ورزشکاران فعلی و سابق هم عضو این شبکه اجتماعی شدند تا فضای آن را هم تجربه کنند.

طبق بررسی خبرنگار سرویس ورزشی جی پلاس، در حال حاضر رضا قوچان نژاد پرطرفدارترین ورزشکار ایرانی است که 57 هزار نفر او را پیگیری می کنند. البته قوچان نژاد از حیث حضور در این شبکه مجازی هم قدیمی ترین است.  

ایرانی ها در توییتر

حسینی ماهینی دومین نفر این رده بندی است. او با 50 هزار نفر در تعقیب قوچان نژاد است. ماهینی فعال ترین ورزشکار توییتر است و عمدتا با هواداران از طریق این شبکه مجازی ارتباط برقرار می کند. ماهینی حضور طولانی مدتی در توییتر دارد.

ایرانی ها در توییتر

سردار آزمون با 27 هزار، دنیل داوری 20.8 هزار، محمدرضا خلعتبری با 17 هزار، اشکان دژگه با 15 هزار و مهدی طارمی با 13 هزار در رده های سوم تا هفتم قرار دارند.

ایرانی ها در توییتر

ایرانی ها در توییتر

ایرانی ها در توییتر

بعد از این شش نفر، سایر نفرات تاکنون به مرز 10 هزار نفر هم نرسیده اند اما مرتضی پورعلی گنجی با 4.5 هزار، مهرداد میناوند با 3.8 هزار، ارغوان رضایی 3.7 هزار مخاطب در رده های بعدی قرار داند.

علاوه بر این 10 نفر که بیشترین مخاطب را دارند، می توان به احمد نوراللهی، علی علیپور، استیون بیت آشور، جواد نکونام، علیرضا جهانبخش، علی کریمی، محسن بنگر، پیمان رجبی، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا، حسن تفتیان، حمیده عباسعلی، احسان حدادی و شبنم علیخانی، امید نمازی، محمد تقوی و داریوش یزدانی اشاره کرد.

البته اکثر چهره های این جمع بعد از ساخت صفحه شخصی خود چندان علاقه ای با فعالیت در این شبکه مجازی نداشتند و از آخرین مطلب منتشر شده توسط ها آن ها مدت زمانی زیادی می گذرد و به همین دلیل هم هوادارانشان کمتر است.

چهره هایی مانند شجاع خلیل زاده، علی علیپور، کمال کامیابی نیا، مهرداد میناوند، فرشاد احمدزاده و ... با دعوت حسین ماهینی به توییتر آمدند و این موضوع را اذعان کرده اند.

دیدگاه تان را بنویسید