دلنوشته یک شهید برای حضرت فاطمه(س)

سید می گفت: هر گاه مساله ای یا مشکلی دارم که حل نمی شود به سراغ مادرم فاطمه زهرا(س) می روم، توسل به حضرت سریع الاجابه است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: شهید سید محمدرضا ناصریان بخشی از علاقه خود به بانوی عالمین، حضرت صدیقه طاهره(س) را در دستنوشته اش اینگونه بروز داده است:

از مادرم فاطمه زهرا سلام الله علیها، از بهترین مادر دنیا صحبت کردن برایم مشکل است. زهرا زهرا زهرا یا زهرا. زهرا مادر پهلو شکسته ماست. مادری که برای خدا زیست و همه زندگی اش جلوه ای خدایی است. مادری که از هر چه تجمّل و زیور آلات به دور بود. مادری که علی رغم همه داشتن ها، خود را از رفاه مادّی محروم می کرد.

مادری که هر چه داشت، ایثار می کرد. صائم بود و خستگی ناپذیر، مادری که الگوست برای تمام مادران و زنان عالم و تنها زنی بود که هم کفو با علی علیه السلام بود و علی (ع) نیز تنها مردی بود که هم کفو با زهرا سلام الله علیها بود.
قبل از اینکه به اینجا (جبهه) بیایم، کم می شناختمش و با هم میانه ای نداشتیم. در یکی از دعاهای توسّل، که شبی از ده شب اوّل آمدنم، بر پا شده بود، یک مرتبه حس کردم انگار میان من و زهرا سلام الله علیها حجابی نیست. من او را نمی دیدم، امّا انگار او حرفهایم را می شنید و من هم پشت سر هم با او حرف می زدم و درد دل می کردم و این برنامه شبهای بعد هم در دعاهای توسّل و در خلوت بیابان ها ادامه داشت. هرگاه مسئله ای دارم یا مشکلی که حل نمی شود، به سراغش می روم. اگر خالص شویم و تزکیه پیدا کنیم «ان شاءالله»، توسّل به حضرت زهرا سلام الله علیها سریع الاجابه است. البته هر خواسته ای هم که اشتباه بوده یا زود بوده، جواب نداده، و به نحوی هم فهمانده که چرا جواب نداده است.
حال اینکه می گویم مادرم زهرا سلام الله علیها، به این دلیل است که سیّد هستم و زهرا سلام الله علیها را مثل مادرم می دانم و انگار محرم هستیم. من او را مثل مادر واقعی صدا می کردم و او اشکالی نمی گرفت و می دانم که اگر اشکالی بود، حتما به نحوی توضیح می داد. زهرا سلام الله علیها مادر همه سادات است، سیّدها حواسشان جمع باشد، گناهشان دوبرابر و ثوابشان نیز دو برابر به حساب می آید، آبروی مادرشان را حفظ کنند. البته زهرای مرضیه سلام الله علیها مادر همه است و اختصاصی نیست.

 

 

 

این مطلب به نقل از سایت تبیان آورده شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید