پیام امام خطاب به مردم و علمای کردستان

در بخشی از پیام امام خطاب به علما و مردم کردستان آمده است: «اسلام و حکومت اسلامى براى شما احترام زیاد قائل است و با شما به بهترین وجه رفتار مى‌ کند.»

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه جی پلاس، امام خمینی در پیامی که در تاریخ بیست و چهارم دی ماه خطاب به علما و اهالی کردستان صادر کرد، اوضاع کشور را از حساس ترین مواقع تاریخ عنوان کرد و غفلت از وظیفه را مایه سستی نهضت اسلامی دانست. متن این پیام به شرح زیر است:                     

 

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

15 شهر صفر 99

خدمت علماى اعلام و خطباى کرام و عموم اهالى محترم کردستان- ایدهم اللَّه تعالى‌

پس از اهداى سلام و تحیت، در این موقع که وطن ما حساسترین مراحل تاریخ را مى‌ گذراند و ملت مسلمان ایران با وحشى ترین دژخیمان شاه روبه رو هستند بر تمام طبقات محترم کشور است که با وحدت کلمه از کشور و اسلام عزیز دفاع کنند و دست خائنان و جانیان را از آن قطع کنند که غفلت از وظیفه، موجب سستى نهضت اسلامى و- خداى نخواسته- شکست آن مى‌ شود.

این جانب از اهالى محترم آن ناحیه کمال تشکر را دارم که دیْن خود را به اسلام و مسلمین به نحو شایسته ادا نموده‌ اند و در این نهضت عظیم سهم بسزایى داشته‌ اند. خداوند تعالى به آنان خیر عنایت فرماید. از قِبَل این جانب به دهقانان و کشاورزان محترم تذکر دهید که گول تبلیغات بى‌ اساس شاه و شریکهاى جرم او را نخورید. اسلام و حکومت اسلامى براى شما احترام زیاد قائل است و با شما به بهترین وجه رفتار مى‌ کند و حتماً بدانید که حال همه طبقات در حکومت عدل اسلامى مثل زمان حکومت طاغوت نیست که در آن، همه را از هستى ساقط نمود. از خداوند تعالى پیروزى مسلمین و ملت مظلوم را خواهانم. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‌»

 

 

صحیفه امام؛ ج‌5، ص 445

 

 

دیدگاه تان را بنویسید