گزارش جی پلاس؛

تکرار تخلف وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون ها/ تکلیف کاندیدای فدراسیون بسکتبال چه شد؟!

آیین نامه جدید انتخابات فدراسیون ها می گوید وزارت ورزش و سپس دبیر مجمع باید تا 10 روز مانده به انتخابات، اسامی نامزد های تایید صلاحیت شده را اعلام کند؛ قانونی که اکنون در انتخابات بسکتبال و برای سومین بار در هفته های اخیر، توسط خود وزارت ورزش زیر نادیده گرفته می شود!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ ثبت نام 25 نفر برای انتخابات یک فدراسیون ورزشی به نوعی برای خودش یک رکورد به حساب می آید. آن هم در شرایطی که در اغلب موارد شاهد برگزاری انتخاباتی یک طرفه هستیم و تقریبا تمام اعضای مجمع، به راحتی می توانند فرد پیروز یا رئیس آینده را حدس بزنند. با تمام این ها، وقتی محمود مشحون از بسکتبال رفت و قرار بر برگزاری انتخابات شد، 25 نفر برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کردند و این یعنی که با انتخاباتی غیرمعمول سر و کار داریم!

 

انتخابات بسکتبال از همان ابتدا غیر معمول شد. همان زمان که تصمیم گرفته شد به سرعت هر چه تمام تر ثبت نام از کاندیدا انجام شود و انتخابات هم برگزار. ثبت نام از کاندیداها 26 آذر به پایان رسید و ماجرای این انتخابات وارد فاز تایید صلاحیت ها شد. مدتی بعد هم که شایعه تعویق انتخابات بسکتبال و موکول شدنش به پس از انتخابات کمیته به راه افتاد، وزارت ورزش مجبور شد تا زمان دقیق این انتخابات را مشخص و اعلام کند؛ 23 دی و دو روز مانده به انتخابات کمیته ملی المپیک!

اما نکته اصلی اینجاست: طبق بند نهم از ماده چهارم آیین نامه جدید انتخاب رؤسای فدراسیون‌های ورزشی، اسامی کاندیدا، اعضای مجمع و حتی مکان برگزاری انتخابات باید حداکثر ده روز مانده به انتخابات اعلام و روی سایت فدراسیون قرار گرفته باشد. کاری که در عمل هنوز در بسکتبال انجام نشده و شواهد نشان می دهد شاید به این زودی ها هم اتفاق نخواهد افتاد!

تازه ترین خبر درباره تاید صلاحیت ها، دوشنبه( 11 دی) روی خروجی سایت فدراسیون رفت که به نقص مدارک ها اختصاص داشت و اعلام اسامی انصرافی ها!

 طبق این خبر چهار نامزد از انتخابات انصراف داده بودند، چهار نفر صلاحیت مدیریتی شان تایید نشده بود و یک نفر هم مدرک تحصیلی مورد نظر را نداشت. در انتهای خبر هم آمده بود که کاندیدا یک هفته زمان دارند تا اگر مدارک جدیدی دارند به دبیر خانه وزارت ارسال کنند؛ یعنی تا 18 دی و تنها پنج روز مانده به انتخابات!

طبق آیین نامه جدیدی که خود وزارت ورزش ابلاغ کرده، باید اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده حداکثر 10 روز تا برگزاری انتخابات اعلام شود که این زمان همین امروز (چهارشنبه - 13دی) به پایان می رسد. این اقدام هنوز توسط دبیر مجمع یعنی علی توفیق انجام نشده چرا که وزارت ورزش هنوز اسامی را برای دبیر مجمع ارسال نکرده است.

چنین تخلفی پیش از این در انتخابات فدراسیون های بوکس و هاکی هم اتفاق افتاد. در مورد نادر دیگری هم صلاحیت بهنام محمودی تنها دو روز مانده به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال تایید شد و در نهایت هم هیچ کسی پاسخگوی چرایی این ماجرا نشد.

حالا باید دید این بار آیا توجیحی برای نادیده گرفتن این آیین نامه ارائه می شود یا خیر؟ آیین نامه ای  که مشخص نیست اگر قرار بر اجرای آن نبود به چه دلیلی تصویب شد؟

دیدگاه تان را بنویسید