هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال:

برتری پرسپولیس برابر شاگردان گل محمدی/ شکست سنگین پدیده مقابل زردپوشان اصفهانی/ جدول لیگ برتر

تیم‌ پرسپولیس تهران مقابل تراکتورسازی به دوازدهمین پیروزی رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پرسپولیس و تراکتورسازی در ادامه دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر از ساعت 14:30 امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود سرخپوشان میزبان خاتمه یافت.

علی علیپور در دقیقه 2+45 و کمال کامیابی‌نیا در دقیقه 78 گل‌های پرسپولیس را به ثمر رساندند. این سومین پیروزی پی‌در پی پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ مقابل تراکتورسازی بود.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان (وحید امیری - 66)، فرشاد احمدزاده (بشار رسن - 75)، گادوین منشا و علی علیپور.

ترکیب تراکتورسازی: فرزین گروسیان، محمد نادری، محمدرضا مهدی‌زاده، رضا شربتی، محمد ایران پوریان، مهدی کیانی، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر (قائم اسلامی‌خواه - 46)، احسان پهلوان، امید عالیشاه (محمدرضا آزادی - 29 و محمد ابراهیمی - 72) و فرزاد حاتمی.

نیمه اول
دقیقه 10: 
کار تیمی بازیکنان پرسپولیس و توپی که در محوطه جریمه به گادوین منشا رسید، موقعیت خوبی برای سرخپوشان ایجاد کرد، اما پیش از اینکه منشا به توپ ضربه بزند داور خطای هند او را اعلام کرد.

دقیقه 23: ارسال خوب محمد انصاری روی دروازه تراکتورسازی با ضربه سر منشا همراه شد که فرزین گروسیان توپ را مهار کرد.

دقیقه 29: مهدی کیانی به دلیل تکل از پشت روی پای کمال کامیابی‌نیا از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 36: توپی که پرسپولیسی‌ها وارد محوطه جریمه تراکتورسازی کردند، به منشا رسید که ضربه این بازیکن به کرنر رفت.

دقیقه 37: حسین ماهینی از روی نقطه کرنر توپی را روی دروازه تراکتورسازی ارسال کرد که ضربه سر منشا این بار هم در آغوش گروسیان آرام گرفت.

دقیقه 38: ارسال خطرناک روی دروازه تراکتورسازی این بار ضربه سر حسین ماهینی را به دنبال داشت که توپ این بازیکن هم به اوت تبدیل شد.

دقیقه 45: نفوذ سیدجلال حسینی و پاس رو به عقب او برای کمال کامیابی‌نیا موقعیت خوبی برای پرسپولیس ایجاد کرد که توپ برگشت داده شد.

دقیقه 1+45: ارسال محسن مسلمان از روی ضربه ایستگاهی از روی سر کامیابی‌نیا عبور کرد و تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 2+45: محسن مسلمان این بار ارسال خوبی از روی نقطه کرنر داشت که با ضربه سر علیپور دروازه تراکتورسازی باز شد.

نیمه دوم
دقیقه 70:
 شوت محکم و زمینی محسن ربیع‌خواه در آغوش گروسیان قرار گرفت.

دقیقه 78: پاس عرضی محمد انصاری برای علی علیپور و در ادامه پاس رو به بیرون او برای کمال کامیابی‌نیا زمینه‌ساز گل دوم پرسپولیس بود، جایی که ضربه کامیابی‌نیا پس از برخورد به زیر طاق دروازه وارد دروازه تراکتورسازی شد.

دقیقه 82: بشار رسن ضربه ایستگاهی مستقیمی را به سمت دروازه تراکتورسازی زد که توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 88: گادوین منشا در موقعیتی مناسب برای شوتزنی قصد گلزنی داشت که توپ او راهی کرنر شد.

 دقیقه 89: کرنر پرسپولیسی‌ها پس از امیری به منشا رسید و این بازیکن موفق شد توپ را به گل تبدیل کند، اما پیش از این اتفاق داور بازی را متوقف کرده بود.

دقیقه 2+90: ارسال محمد ابراهیمی از روی یک ضربه ایستگاهی به روی دروازه پرسپولیس، با خروج بیرانوند و مهار توپ توسط این دروازه‌بان همراه شد.

با این پیروزی پرسپولیس 40 امتیازی شد تا همچنان جایگاهش در صدرجدول را تثبیت شده ببیند و تراکتورسازی هم 20 امتیازی باقی ماند.

**سپاهان - پدیده

تیم‌های سپاهان و پدیده از ساعت 15:15 امروز (جمعه) در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه نقش جهان مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این دیدار با برتری 4 بر صفر زردپوشان میزبان به پایان رسید.

مهدی رحیمی در دقیقه 2+45، مهدی شریفی در دقیقه 51، جلال‌الدین علی‌محمدی در دقیقه 54 و ساسان انصاری در دقیقه 63 از روی نقطه پنالتی برای سپاهان گلزنی کردند.

موعود بنیادی‌فر کار قضاوت این دیدار را برعهده داشت. او به اکبر صادقی و محمد اسماعیل نظری از پدیده کارت زرد نشان داد.

با این نتیجه، سپاهان بعد از 4 هفته رنگ پیروزی را دید و البته موفق شد انتقام شکست 4 بر صفر دیدار رفت را هم از پدیده بگیرد. پدیده هم که در این مدت حسابی از رده‌های بالایی جدول رده‌بندی دور شده بود، با این باخت رده یازدهم خود را هم در جدول رده‌بندی تقدیم سپاهان کرد.

**پیکان - پارس جنوبی

در ادامه هفته هفدهم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های برتر کشور تیم‌های پیکان و پارس جنوبی جم از ساعت 15 امروز (جمعه) در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک - یک خاتمه یافت.

علی دشتی در دقیقه 27 برای پارس جنوبی گل زد، اما کنت ایکه چوکو در دقیقه 67 گل تساوی میزبان را به ثمر رساند.

در این بازی مایکل اومانیا، مدافع پارس جنوبی در دقیقه 87 یک پنالتی به حریف داد و از زمین اخراج شد. البته مهدی شیری این ضربه پنالتی را از دست داد و توپ با برخورد به تیرک افقی دروازه به زمین بازگشت.

پارس جنوبی با این تساوی 30 امتیازی شد و از رده دوم به سوم جدول سقوط کرد. پیکان نیز با 27 امتیاز به رده چهارم صعود کرد.

**مشکی پوشان - سپیدرود

تیم‌های فوتبال مشکی پوشان مشهد و سپیدرود رشت در دیداری از  هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف یکدیگر رفتند. این دیدار که از ساعت ۱۴:۳۰ و در ورزشگاه ثامن مشهد آغاز شد در نهایت با پیروزی دو بر صفر تیم میزبان به پایان رسید.

هر دو گل این بازی را یونس شاکری به ثمر رساند.

مشکی پوشان که در قعر جدول قرار دارند با کسب ۳ امتیاز این بازی هم تغییری در جایگاه شان در لیگ ایجاد نشد. همچنین سپیدرود نیز با این شکست با ۱۵ امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول باقی ماند.

**گسترش فولاد - ذوب آهن

در یکی از بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم گسترش فولاد تبریز و ذوب آهن اصفهان از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه بنیان دیزل شهر تبریز به مصاف هم رفتند که  شاگردان قلعه نویی توانستند در آخرین دقایق بازی دروازه تیم میزبان را باز کنند.

تک گل ذوب آهن را محمدرضا عباسی (۹۲) به ثمر رساند.

با این نتیجه ذوب‌آهن موقتا به رده هفتم جدول لیگ رسید.

**فولاد - نفت تهران

در ادامه این هفته از رقابت‌ها تیم‌های نفت تهران و فولاد خوزستان از ساعت 15 امروز (جمعه) در ورزشگاه تختی تهران مقابل هم قرار گرفتند که در پایان تیم فولاد با نتیجه 2 بر یک میزبانش را مغلوب کرد و با 31 امتیاز به رده دوم رسید.

حسن بیت‌سعید در دقایق 9  و 86 برای فولاد و سید امین منوچهری در دقیقه 87 برای نفت موفق به گلزنی شدند.

نفت تهران با قبول دهمین باخت این فصل خود، 13 امتیازی باقی ماند و از رده ماقبل آخر تکان نخورد.

**صنعت نفت آبادان - سایپا

در آخرین بازی هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور تیم‌های صنعت نفت آبادان و سایپای تهران از ساعت 16:45 امروز (جمعه) در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان به پیروزی 3 بر صفر صنعت نفت انجامید.

در دقیقه 44 میلاد جهانی برای تیم میزبان موفق به گلزنی شد تا تیمش با پیروزی به رختکن برود. در نیمه دوم نیز لوسیانو پریرا در دقیقه 51 و طالب ریکانی در دقیقه 84 دروازه تیم میهمان را باز کردند تا زردپوشان آبادانی 24 امتیازی شده و به رده ششم جدول صعود کنند.

در نیمه نخست داور برای سایپا یک خطای پنالتی گرفت که در این موقعیت حامد شیری توپ را به بیرون زد.

قضاوت این دیدار را علیرضا فغانی بر عهده‌ داشت که به داود نوشی‌صوفیانی، علی عبدالله‌زاده و زبیر نیک‌نفس از نفت آبادان و روزبه شاه‌علیدوست از سایپا کارت زرد نشان داد.

**جدول لیگ برتر

جدول

دیدگاه تان را بنویسید