در گفتگو با جی پلاس؛

حمایت رقیب خادم از خادم!/ احد پازاچ: این فدراسیون یک کار غیرممکن را ممکن کرد

یکی از نامزدهای پوششی ریاست فدراسیون کشتی در فاصله یک روز مانده تا برگزاری انتخابات، از رسول خادم حمایت می کند و معتقد است برگزاری مسابقات کشتی کلاسیک بانوان، اجرای یک عملیات غیرممکن بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ انتخابات فدراسیون کشتی قرار است 28 آذر (فردا) برگزار شود. در این دوره 10 نفر در انتخابات ثبت نام کردند که وزارت ورزش صلاحیت هشت نفر را تایید کرد تا رقابت برای ریاست فدراسیون برخلاف دوره گذشته که در لحظه رای گیری تنها یک نفر یعنی رسول خادم حضور داشت، پیچیده تر شود.

نکته قابل توجه تقسیم بندی این چهار نفر به دو جناح موافق و مخالف است؛ رسول خادم به عنوان رئیس کنونی فدراسیون کشتی، یکی از نامزدهای ریاست است که نسبت به سایرین شانس بیشتری دارد چرا که از میان حدود 40 رای اعضای مجمع انتخاباتی، 35 رای توسط هیات های استانی و ورزشکاران، مربیان و داوران زیر نظر فدراسیون، داده می شود.

حمید بنی تمیم (نایب رئیس کنونی فدراسیون کشتی)، احد پازاج (عضو شورای فنی کشتی فرنگی) و امین رشید لمیر (مسئول کمیته توسعه و همگانی فدراسیون کشتی) در جبهه موافقان خادم قرار دارند و به نظر می رسد بعد از سخنرانی در مجمع، در لحظه رای گیری به نفع خادم از انتخابات کنار روند.

البته گفته می شود خادم این نامزدها را برای روز مبادا کنار گذاشته تا اگر مشکلی برای خودش پیش آمد، رئیس از جمع هم گرایش های خودش انتخاب شود.

در جبهه مخالفان، عباس جدیدی به عنوان مهمترین کاندیدا حضور دارد. او نه تنها مخالف خادم است، بلکه با وزارت ورزش هم سر سازش ندارد و از وزارت خانه هم انتقاد می کند. او معتقد است برنامه اش به درد سایر نامزدهای ریاست هم می خورد و اگر انتخاب هم نشود، می تواند برنامه اش را در اختیار سایر نامزدها قرار دهد.

سه نامزد دیگر را که مخالف سیاست های خادم هستند، عبدالله چمن گلی (مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی)، محمدرضا توپچی (دبیر سابق فدراسیون کشتی در دوره خادم که اخراج شد) و نقی کلانتری (رییس سابق هیات کشتی مازندان که رابطه خوبی با خادم ندارد) تشکیل می دهند که از بین این سه نفر چمن گلی ظاهرا در نقش گزینه وزارت ورزش ظاهر شده است.

احد پازاج، عضو شورای فنی کشتی فرنگی و نامزد ریاست فدراسیون کشتی از الان حمایت خود را از رسول خادم اعلام کرد و در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ عملکرد این فدراسیون را در چهار ساله گذشته مثبت و قابل توجه دانست. او نقطه قوت فدراسیون کنونی را توجه به ساختارها و آینده نگری می داند و معتقد است با ادامه این سیاست ها کشتی ایران می تواند جایگاه نخست را در جهان کشتی کسب کند.

احد پازاج با تعریف و تمجید از عملکرد فدراسیون کشتی در چهار سال گذشته می گوید: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، جشنواره‌های کشتی و رقابت‌های بین‌المللی جام کودک نشان از توجه مجموعه فعلی به رده سنی پایه دارد و برای آینده سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته است. فدراسیون در بخش حرفه ای هم حضور موفقی در رقابت های قهرمانی آسیا داشت؛ به طوری که در دو بخش آزاد و فرنگی و در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تیم های کشتی ایران قهرمان آسیا شدند و عملکرد مثبتی داشتند.

او همچنین در واکنش به انتقاد برخی از نامزدهای فدراسیون کشتی از جمله عباس جدیدی به نتیجه ضعیف تیم ملی کشتی در مسابقات قهرمانی جهان و کسب رده نهم و جا ماندن از جام جهانی کشتی به جی پلاس گفت: بدون شک این جایگاه به خاطر غیبت ورزشکاران المپیکی ایران مانند کمیل قاسمی، حسن رحیمی و سید احمد محمدی و ... بود و در عوض به برخی از چهره های جوان و آینده دار میدان داده شد. نباید این رده را به حساب عملکرد چهار ساله کشتی گذاشت و نقاط قوت را کتمان کرد.

نامزد انتخابات فدراسیون کشتی با اشاره به برگزاری رقابت های جهانی در ایران، خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته تورنمنت های جهانی زیادی در ایران برگزار شد که برخی از آن ها برای اولین بار بود. جام باشگاه های کشتی از مسابقاتی است که به درستی پیش بینی شده و استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

او همچنین با بیان اینکه رسول خادم با بیشترین رای اعتماد عضو هیات اجرایی فدراسیون جهانی کشتی شد، تصریح کرد: بعد از هفت سال یک نفر از ایران عضو فدراسیون جهانی شد و این موضوع در مراودات بین المللی کمک زیادی به ایران می کند و کشتی ایران می تواند نقش تصمیم سازی را ایفا کند.

پازاج اظهار کرد: در چهار سال گذشته با برنامه ریزی مناسبی که صورت گرفت، کشتی به خیلی از استان های ایران رفت و مسابقات در تهران متمرکز نشد. برگزاری همین مسابقات در افزایش میل و اشتیاق جوانان به گرایش به سمت کشتی تاثیر دارد. در بُعد بین‌المللی با معرفی رشته کشتی پهلوانی و جهانی کردن آن شروع خوبی را داشت و در ادامه کشتی کلاسیک بانوان (با پوشش اسلامی) دیگر رشته‌ای بود که با حمایت و پیگیری‌های فدراسیون کشتی جهانی شد و یک کار غیرممکن، ممکن شد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی همچنین به ثبت روز جهانی کشتی اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر ثبت نام روز کشتی در سالروز جهان پهلوان تختی در تقویم رسمی کشور یکی دیگر از دستاوردهای فدراسیون با همراهی جامعه کشتی کشور بود که پس از ۴ سال تلاش و پیگیری اتفاق افتاد. یکی دیگر از نکات مثبت جذب و حفظ حمایت کننده‌های مالی برای پیشبرد اهداف کشتی کشور بود که این حمایت‌ها چند برابر بودجه تخصیص داده شده از سوی نهادهای دولتی بود.

نامزد ریاست فدراسیون کشتی پس از تمام تعریف ها از عملکرد خادم، در پاسخ به اصلی ترین سوال مبنی بر اینکه با تفاسیر، علت حضور خودش در این انتخابات و رقابت با رسول خادم چیست، پاسخ صریحی نداد تا احتمال کناره گیری او به نفع خادم تقریبا قطعی باشد. او در این باره تنها به جی پلاس گفت: روند فعلی فدراسیون کشتی رو به رشد و رو به جلو است اما برای رسیدن به موفقیت باید صبور باشیم تا بذرهایی که کاشته شده تبدیل به نهال و درخت شوند. هدف من کمک به رشد کشتی است و در حال حاضر گروه فعلی این کار را به خوبی انجام می دهد. قصد دارم با حضور در انتخابات در وقت مناسب به آنها کمک کنم.

دیدگاه تان را بنویسید