جی پلاس/ بر اساس نتیجه یک تحقیق جدید؛

برخی حیوانات مانند انسان قادر به شمارش و درک اعداد هستند

به نظر می رسد انسان تنها گونه ای نیست که می تواند مسائل ریاضی را حل کند، محققان دریافتند که برخی حیوانات نیز با این توانایی به دنیا می آیند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ ساینس نوشت: توانایی حل مسائل پیچیده ریاضی از جمله خصوصیاتی است که انسان را از قلمرو حیوانات مجزا می سازد. با وجود این واقعیت، برخی از حیوانات دارای توانایی پایه ای ریاضی هستند و می تواند اعداد را شمارش کنند.

در اوایل قرن بیستم، اسب باهوشی توجه جهانیان را به سوی خود جلب کرد، مربی او نشان داد که این اسب می تواند بشمارد و مسائل چهار گزینه ای ریاضی را با کوبیدن سم خود پاسخ دهد. البته بعد ها محققان کشف کردند که این اسب چنین مهارتی ندارد.  

مطالعات در دهه های اخیر نشان داد که بسیاری از گونه های حیوانات صاحب" توانایی عددی" هستند و یا می توانند بین مقادیر مختلف اشیا تمایز قایل شوند.

شاید کمی ناامیدکننده به نظر برسد که انسان تنها موجودی نیست که صاحب چنین توانایی است، پستانداران نخستین  هم از مهارت های پیچیده ریاضی برخوردار هستند. در دهه 80 میلادی دانشمندان کشف کردند که شامپانزه ها می توانند تعداد شکلات را جمع کنند. میمون ها نیز می توانند به سرعت تعداد اشیاء را روی یک صفحه به درستی دانش آموزان بشمارند. دیگر حیوانات مانند شیرها، زنبورها چنین توانایی دارند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که برخی از این حیوانات با" توانایی شمارش اعداد" به دنیا می آیند.  

دیدگاه تان را بنویسید