وصیتنامه| درخواست شهید دقایقی از همسرش چه بود؟

شهید دقایقی خطاب به همسر: پیوند من و تو با شعار اسلام و ایمان شروع شد و بعد سعی کردیم هر روزمان با روز دیگر متفاوت باشد و احکام اسلام را پیاده کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: رشادت ها و دلیری های اسماعیل، فرمانده شجاع لشکر 9 بدر زبانزد همه همرزمانش بود. او گردانی از اسرای عراقی تشکیل داد تا به جنگ با بعثی ها بپردازند و آنقدر با آنها مهربان و رئوف بود که رفتنش داغ بزرگی بر دل تک تک آنها گذاشت. شهید اسماعیل دقایقی بعد از سال ها تلاش و مجاهده در راه خدا، سرانجام در بیست و هشتم دی ماه سال 65 در عملیات کربلای پنج به جمع شهدا پیوست. از او وصیت نامه ای باقی مانده که شامل نکته های ارزنده ای است. متن این وصیت نامه در زیر آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا افرغ علینا صبراً و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین.

خدایا! امت اسلام را صبر و استقامت عطا فرما تا در مقابل دشمنان خدا و کافرین، پایداری و سپس بر آنان غلبه کنند. خدایا شهادت می‌ دهم که غیر از تو خدایی نیست و محمد (ص) رسول و فرستاده‌ توست و علی (ع) وصی رسول خداست. سلام بر خاندان عصمت و طهارت. درود بر خمینی کبیر و سلام بر روحانیت معظم و امت حزب الله.

خدایا از تو می‌خواهم هنگامی که شیطان به سراغم می‌ آید، تو او را دور کنی و مرا قوت و آرامش عطا فرمایی که «لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم».

پدر و مادر گرامی در مقابل شما شرمنده‌ ام که توفیق خدمت به شما و اجرای حقوق شما خیلی کم نصیبم شد. بدانید که «انا لله و انا الیه راجعون». ان شاءالله خداوند به شما صبر عطا کند و شما از جمله کسانی باشید که مردم و خصوصاً خانواده‌ شهدا، اسرا و معلولین را دلداری بدهید و من هم دعاگوی شما هستم.

همسر محترمه: در این پنج سال زندگی از خصوصیات خوب تو بهره بردم و مرا بسیار احترام کردی که لایق آن نبودم. پیوند من و تو با شعار اسلام و ایمان شروع شد و بعد سعی کردیم هر روزمان با روز دیگر متفاوت باشد و احکام اسلام را پیاده کنیم و خوب می‌ دانی که راه من در ادامه‌ این زندگی به عمل درآوردن عقیده به اسلام بوده است.

چطور می‌ توانستم در خانه راحت باشم و کاری نکنم، در صورتی که جان و مال امت مسلمان ایران به سوی جبهه سرازیر است. انسان در برخورد با مصائب و مشکلات است که لذت ایمان و توجه به خدا را درک می‌ کند و اگر رفتن من مصیبتی برایت باشد می‌ دانی که «الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون».

در تربیت ابراهیم و زهرا سعی خود را بکن. برای آن‌ها دعا می‌ کنم و امیدوارم افرادی مفید برای اسلام و خط ولایت اهل بیت عصمت و طهارت و ولایت فقیه باشند. بعد از من سعی کن با مشورت آقایان علما در قم مثلاً  آقای راستی یا آقای کریمی، منطقی‌ترین راه را برای خود انتخاب کنی که ان شاءالله اگر بهشت نصیبم شد، یکدیگر را در آنجا ملاقات کنیم. ان شاءالله با صبر و استقامتی که خدا بیشتر به تو بدهد. اسوه‌ ای در جامعه خود باشی.

برادران گرامی‌ام و خواهران محترمه: برای شما نیز آرزوی صبر و استقامت در پیگیری اهداف اسلامی دارم. ان شاءالله بتوانید با کار و فعالیت، خود را بیش از پیش وقف راه خدا و اسلام کنید. جهانی که امروز پر از فسق و فجور و خیانت ابرقدرت هاست، تلاش و ایثار می‌ خواهد. در راه امام حسین(ع) گام برداشتن، حسینی شدن می‌ خواهد. ان شاءالله در پیروی از راه امام امت، خمینی کبیر که همان راه خدا و قرآن و اهل بیت(ع) است، موفق باشید.

دیدن برادران رزمنده در خط اول که با آرامش مشغول نماز هستند و با متانت، نیروهای دشمن و تانک‌های او را می‌ بینند و با سلاح مختصر با آنان مقابله می‌ کنند، از تجلیات حسینی شدن این امت است که مرا به وجد آورده است. حقوق شما را آن‌طور که باید رعایت نکرده‌‌ ام که ان شاءالله مرا ببخشید، من هم دعاگوی شما هستم.

خدمت کلیه‌ اقوام، فامیل، دوستان و آشنایان سلام عرض می‌ کنم و برای آنان توفیق در خط اسلام و قرآن بودن را آرزومندم. قطعاً نتوانسته‌ ام حقوق شما را به خوبی رعایت کنم. ان شاءالله مرا ببخشید.

از همه‌ شما التماس دعا دارم. والسلام علی عباد الله الصالحین.

پاسدار اسماعیل دقایقی

سوم جمادی الثانی (1404)، روز وفات حضرت فاطمه زهرا (س)، اولین منادی حق ولایت و وصایت اهل بیت عصمت و طهارت (ع)».

 

متن وصیت نامه از خبرگزاری دفاع مقدس آورده شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید