سخن شهید شاه بداغیان با جاماندگان از شهادت

«ترس من از این است که این گناهان سد راه شوند و عاقبت‌به‌خیر نشوم.» این بندی از وصیت نامه سعید شاه بداغیان است اما تنها چند صباحی زمان برد تا این ترس جای خود را به امیدواری بدهد و سعید را برای همیشه سعادتمند کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: شهید سعید یا سعید شهید در حالی که مسئولیت اطلاعات قرارگاه نجف اشرف را در عملیات والفجر 4 در محور پنجوین به عهده داشت در تاریخ 22 آبان ماه سال 62 جرعه ای از جام شهادت را نوشید و جاودانه شد. او در تاریخ 23 مهر ماه یعنی حدود یک ماه پیش از شهادتش چند بندی را برای جاماندگان به رشته تحریر در آورد. متن این وصیت نامه به شرح زیر است: 

«بسم رب الشهداء

السلام علیک یا ابا عبدالله

و درود بر پیرو حق زمان امام عزیز و یار حسین (ع) و آبروی شیعه و مکتب قرآن

خدمت تمامی عزیزان و سروران گرامیم؛

نمی‌دانم چطور شروع کنم ولی چند جمله‌ای با شما سخنی دارم که روی این کاغذ می‌آورم. ای برادران و ای خواهران و ای مادران دل‌سوخته و ای پدران کمر خم‌شده و ای همسران زوج از دست‌داده و ای فرزندان یتیم شده و ای دوستان یار از دست‌رفته، به مادر اسلام و نمونه شیعه فاطمه زهرا (س) که حق‌ تعالی جز عاشقان را نَبَرد و جز قلب تپیدگان در راهش را به معراج نَبرد و هیچ لذتی در این دنیای امتحان، به پایش نرسد و ترس من از این است که این گناهان سد راه شوند و عاقبت‌به‌خیر نشوم. ولی ای مؤمنان و ای نزدیکان اگر معصیتی از جانب بنده به هریک از شما شده مرا حلال و از خداوند طلب آمرزش کنید تا شاید به خدا نزدیک‌تر شوم و از عذاب بحق او بیشتر در امان باشم، که طاقت درد را ندارم و بدانید که ما انسان‌ها خیلی ذلیل هستیم. مبادا فراموش کنیم حیات اُخروی را و بدانید اگر تمام مال و شاید جانتان را تقدیم او کنید ممکن است بعضی از گناهان ما را پاک نکند و فقط منتظر کرم الهی باشیم. خلاصه عزیزان من، اسلام و مکتب قرآن را پاسداری کنید و اجرتان را هم از خالق بگیرید و مأیوس و نااُمید نشوید و مردانه این پرچم را برافراشته نگه دارید.

هشتم محرم شب تاسوعا

23/07/1362

والسلام

سعید شاه بوداغیان

خداوند همه را بیامرزد و جزء بهشتی‌ها قرار دهد ان شاء الله»

 

متن وصیت نامه از سایت نوید شاهد استخراج شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید