سید حسن شاهچراغی و وصیت نامه ای که پیش از شهادت نگاشت

«لحظه ای از عمرم از دوران تکلیف نگذشته مگر اینکه در اندیشه تعالی اسلام و گسترش مکتب جعفری بودم.» این سطری از وصیت نامه سید حسن شاهچراغی است که لحظاتی پیش از شهادت آن را نگاشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: اینجانب سید حسن فرزند سید مسیح شاهچراغی با آرزوی شهادت برای خویش و پیروزی برای اسلام و انقلاب اسلامی بنا بر وظیفه اسلامی وصیت نامه خود را به اختصار می نگارم .

با اعتقاد راسخ به وحدانیت خداوند و حقانیت معاد و بهشت و جهنم و کلیه اصول و فروع دین شریف اسلام، خداوند را سپاس می گویم که توفیق داد تا سربازی حقیر برای اسلام و جمهوری اسلامی باشم و پیروی کوچک برای رهبر بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی.

لحظه ای از عمرم از دوران تکلیف نگذشته مگر اینکه در اندیشه تعالی اسلام و گسترش مکتب جعفری بودم. گر چه درعمل ضعف و نقص فراوان داشته ام و از آنچه را که در پیشگاه خداوند انجام داده ام جز شرمساری و خجلت چیزی نمی بینم. مطمئنم اگر فضل و رحمت الهی شاملم نشود، شایسته بدترین عذاب ها و عقاب ها می باشم .خداوندا از تو می خواهم شهادت نصیبم کنی تا شاید در خیل پر برکت شهیدان و صفای روح آنان عفو بهره ام گردد یا از بدرقه خالصانه هزاران مسلمانی که در تشییع جنازه شهیدان مشارکت می کنند و آثار پر برکتی که این خونها دارد، ذره ای هم هدیه من باشد و موجب نجات این روح آلوده و این جان وابسته گردد. پروردگارا مرا و خاندانم را و دوستانم را با شهادت من سرفراز فرما. شادمانم که از اموال دنیا چیز فراوانی ندارم. کتابهایم را به کتابخانه حسینیه حضرت ابوالفضل بدهید تا مورد استفاده عام قرار گیرد .

اثاثیه خانه در اختیار همسرم باشد. از بقیه حداقل 5 ماه روزه برایم سفارش دهید و احتیاطاً چند ماه نماز. هرکس ادعای طلبی کرد در حد مقدور تأمین نمایید. وصی من پدر بزرگوار من عالم عامل آقای سید مسیح شاهچراغی است که به شیوه مذهب و عرف آشنایند و هر چه مصلحت دیدند عمل می کنند. دوست دارم فرزندانم برای اسلام تربیت شوند و در صورت امکان در حوزه علمیه درس بخوانند تا شاید خطّّ صالح عاملی برای نجات من از این همه گناهان دست و پاگیر باشند و خدمتگزارانی پاک و فداکار برای اسلام و انقلاب.

از برادران و خواهران و پدر و مادر و همسر وفادار و مؤمن خود می خواهم که مرا حلال نمایند و از کوتاهی هایم بگذرند و هیچگاه ازدعای خیرشان بی نصیبم ننمایند. مرا در جمع شهیدان شهر دامغان دفن کنید تا از دعای مردم شهر بهره برم و نشانه ای باشد بر اینکه جز خدمت قصدی نداشته ام و جز سر بلندی و ایمان محکم و ترقی برای دامغان چیزی نمی خواهم .امروزی که سطور را می نویسم در دل نسبت به هیچ کس و هیچ گروه جز ملحدان و منافقان آدم کش و دشمنان اسلام احساس رقابت و حسادت و ناراحتی نمی کنم و اگر حقی بر کسی داشته ام از آن می گذرم؛ باشد که آنان نیز برای خدا نسبت به من بگذرند و دعایشان را برای من بفرستند.

سید حسن شاهچراغی

اول اسفند ماه 1364

 

شهید سید حسن شاهچراغی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی که در اول اسفند سال 64 به شهادت رسید.

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید