جی پلاس؛

بررسی جدیدی درباره آیفون ایکس

طراحی آیفون ایکس مانند تنفس هوای تازه برای این شرکت است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ گاردین نوشت: آیفون ایکس مهمترین و گرانترین گوشی هوشمند اپل در طول این چهار سال اخیر بوده و تغییرات قابل ملاحظه ای را نسبت به گوشی های قبلی داشته است. از جمله تغییرات می توان به حذف کلید فیزیکی هوم و آواره شدن حسگر اثر انگشت اشاره کرد.

البته با توجه به طراحی بدون حاشیه و لبه به لبه صفحه نمایشگر این گوشی، دکمه هوم، جای خود را به ژست حرکتی داده است و کاربر باید انگشتش را از پایین نمایشگر به بالا بکشد.

پس از گذشت چهار سال از طراحی آیفون 6، وجود آیفون ایکس مانند تنفس هوای تازه در ریه های شرکت اپل تشبیه شده است. برای اولین بار در صفحه نمایش یک گوشی از پنل اولد بسیار زیبا استفاده شده که تمام صفحه جلو را می پوشاند. کاربرد چنین صفحه نمایشگری برای اپل جهش بزرگی است.

3900

طراحی تمام صفحه نمایشگر این گوشی دو مزیت را برای آیفون به ارمغان آورده است. اولین مزیت حذف دکمه فیزیکی هوم است که قبلا گفته شد، هرچند برای کاربران گوشی های قبلی اپل که هر دوقیقه یکبار این دکمه را فشار می دادند، غمگین انگیز به نظر می رسد که نمی توانند این کار را انجام دهند. دیگری آواره شدن حسگر اثر انگشت است، اپل، تاچ را به پنل پشتی منتقل نکرده و به طور کلی قید این سد امنیتی برای احراز هویت را زده است.

مزیت دوم که بحث برانگیز است؛ یک بریدگی در بالاترین قسمت صفحه نمایشگر دیده می شود. در این بریدگی بلندگو، دوربین سلفی و سنسورهای مختلف برای سیستم دروبین TrueDepth  که تشخیص چهره را آسان تر می کند، قرار دارد.

در پنل پشتی و جلویی اپل آیفون ایکس مانند آیفون 8 پلاس شاهد به کار رفتن شیشه هستیم اما در پشت آیفون ایکس یک لنز دوربین عمودی تر و برجسته تر نسبت به 8 پلاس وجود دارد. قاب استیل ضدزنگ این گوشی کمی سنگین تر از آلومینیوم مورد استفاده در آیفون های قبلی به نظر می رسد و وزنی معادل 174 گرم دارد که به طور قابل توجهی از آیفون 8 پلاس (202 گرم) سبک تر بوده اما از سامسونگ اس 8 حدود 19 گرم سنگین تر است.

به هر حال و با توجه به آزمایش ها پرتاب، شما به یک قاب برای محافظت از پنل های شیشه ای آیفون ایکس خود نیاز دارید. این بسیار بد است چرا که  آیفون X واقعا یکی از خوش دست ترین  و زیباترین گوشی ها هوشمند برای گرفتن در دست است.

یکی از چیزهایی که ممکن است کاربران آیفون را شگفت زده کند این است که با وجود صفحه نمایش 5.8 اینچی، چطوری اینقدر کوچک است.

طول آیفون ایکس 143.6 میلی متری است که نسبت به آیفون 8 ،  5.2 میلیمتر بلندتر، اما 14.8 میلیمتر کوهتاتر از آیفون 8 پلاس است.

عرض این گوشی 70.9 میلی متری است که فقط 3.6 میلی متر پهن تر از آیفون 8 است و 7.2 میلی متر باریک تر از آیفون 8 پلاس است.

باتری آیفون ایکس

تراشه اپل A11 که این شرکت حین رونمایی آیفون 8 آن را معرفی کرد، مغز متفکر آیفون ایکس را نیز تشکیل می‌دهد. این چیپست شامل دو گروه از پردازنده‌ها است؛ یک گروه دو هسته‌ای بوده و برای پردازش‌های سنگین در نظر گرفته شده است. گروه دوم دارای چهار هسته بوده و حین اعمال عادی، کنترل را به دست می‌گیرد.

شما می توانید در طول روز، صدها ایمیل ، پیامک بدهید و چت کنید. حدود 5 ساعت به موسیقی گوش دهید و بازی کنید و عکس بگیرید. باتری آیفون از 7 صبح یک روز تا ظهر روز بعد دوام می آورد.

اکثر کاربران گمان می کنند این توان باتری به دلیل نو بودن است و با مرور زمان ظرفیت باتری کمی تحلیل می رود. اما AirPower نامی است که اپل برای تکنولوژی شارژ بدون سیم خود انتخاب کرده است. البته پد AirPower از سال آینده برای خرید در دسترس خواهد بود.

3676

تکنولوژی تشخیص چهره

سد امنیتی جدید اپل آیفون ایکس فیس آیدی نام دارد و این بار به جای تاچ (لمس) کاربر، از فیس (صورت) وی برای احراز هویت استفاده می‌کند. این یک تکنولوژی خاص بوده و بعد از اسکن 3 بعدی چهره کاربر، آن را به خاطر می‌سپارد. دقت این تکنولوژی به حدی است که می تواند جزیی ترین خصوصیات شبیه‌ترین دوقلوها را تشخیص دهد. در ویدیو زیر این قابلیت فوق العاده را مشاهده کنید.

به گزارش جی پلاس؛ مدل گوشی در حال حاضر در بازار ایران با قیمت حدود 5 میلیون تومان عرضه می شود.

فیس آیدی یک سیستم بازیابی اطلاعات را با دوربین جلویی و همچنین یک سنسور دارای قابلیت افکندن پرتو نور به صورت کاربر ترکیب می‌کند تا به این ترتیت حتی در زمان عدم وجود نور کافی نیز بتواند چهره وی را به درستی تشخیص دهد.

اپل برای اطمینان از نحوه کارکرد فیس آیدی به منظور جایگزینی کامل آن با تاچ آیدی، حتی یک موتور عصبی اختصاصی برای آن توسعه داده است که بر اساس یک تراشه دو هسته‌ای سفارشی‌سازی شده کار می‌کند. این موضوع سبب می‌شود تشخیص صحیح چهره کاربر در کمترین زمان ممکن اتفاق بیفتد.

برخلاف آن چیزی که کاربران تصور می‌کنند، فیس آیدی اپل آیفون ایکس به مراتب از تاچ آیدی ایمن‌تر است. اپل مدعی است شانس باز شدن احتمالی قفل دستگاه با نگاه کردن یک فرد غریبه به فیس آیدی، 1 در 1 میلیون است! متد جدید احراز هویت اپل با اپل پی و دیگر اپلیکیشن‌های آی او اس، که تاکنون از تاچ آیدی برای تامین امنیت استفاده می‌کردند، سازگاری دارد.

4287

iOS 11

آیفون X به آخرین و جدید ترین نرم افزار اپل یعنی iOS 11.1  مجهز است.  این نسخه هم مانند دیگر آیفون ها عمل می کند اما کمی متفاوت است.

بریدگی در بالاترین بخش جلو به معنای اینکه نوار استوتس وجود ندارد. نشانه های سرویس زمان و مکان هنوز در سمت چپ  و نشانه های باتری، وای فای و سیگنال در سمت راست قرار دارند. اما برای  آیکون ها مانند قفل چرخش، بلوتوث، زنگ و آیکون درصد باتری جایی وجود ندارد. من به عنوان کاربر آیفون ایکس خیلی از پیام ها و تماس ها پاسخ داده نشده را فراموش می کنم چک کنم به این دلیل که فراموش می کنم DND را در صبح خاموش کنم.

4055

دوربین

در پشت این دستگاه شاهد یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی هستیم که به تثبیت‌کنندگی نوری تصویر دوگانه مجهز شده است.

هر دو سنسور در مقایسه با قبل بزرگتر بوده و نسبت به همیشه سریعتر عمل می‌کنند. گشودگی دریچه دیافراگم سنسور اصلی و سنسور تله فوتو دوربین اپل آیفون ایکس به ترتیب f/1.8 و f/2.4 است.

بین دو سنسور، که این مرتبه به صورت عمودی کنار هم قرار گرفته‌اند، یک فلاش LED به کار رفته که میزان نوردهی آن در مقایسه با محصولات پیشین دو برابر بیشتر است.

 

مشخصات فنی

پردازنده : Apple A11 Bionic

رنگ: خاکستری فضایی - نقره‌ای

وزن: 174 گرم

رزولوشن: 1125 × 2436پیکسل (~458 تراکم پیکسلی در هر اینچ)

حافظه داخلی: 256/64 گیگابایت

حافظه رم: 3 گیگابایت

کیفیت فیلم برداری: فیلم برداری 2160p با سرعت 60 فریم در ثانیه

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید