جی پلاس؛

توصیه های اپل برای جلوگیری از سوختگی صفحه نمایش آیفون 10

احتمال سوختن صفحه نمایشگر اولد آیفون با مرور زمان افزایش می یابد و به همین منظور اپل توصیه های به کاربران این گوشی پیشنهاد می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ بیزینس اینسایدر نوشت: آیفون X ، اولین دستگاه اپل مجهز به صفحه نمایش اولد است.

صفحه نمایش اولد نسبت به نمایشگرهای ال سی دی مزایای متعددی دارد که این شرکت تصمیم به استفاده از این نمایشگر در نسخه جدید خود کرده است. از جمله این مزایا می توان توانایی نمایش تصاویر واضح تر  را برشمرد؛ اما این فناوری اشکالات و معایبی نیز دارد.

یکی از بزرگترین معایب صفحه نمایش اولد، این است که امکان سوختن در آن بیشتر بوده؛ به این شکل که اگر تصویری را برای مدت طولانی باز نگه دارید، احتمال خطر سوختن صفحه نمایش بالا می رود.

اپل اعلام کرد اگر به صفحه نمایش نگاهی بیندازید، متوجه تغییراتی جزیی در رنگ می شود و احتمالا هاله ای ایجاد می شود. این یکی از ویژگی های صفحه نمایش اولد بوده و کاملا طبیعی است.

با مرور زمان و استفاده مداوم از این صفحه نمایش، شما شاهد تغییراتی بصری این صفحه نمایش خواهید بود که اپل آن را سوختگی می خواند. این سوختگی به این شکل است که وقتی تصویر جدید روی صفحه نمایش ظاهر می شود، هنوز بخشی از تصویر قبلی باقی مانده است.

این شرکت در جهت کاهش سوختن صفحه نمایش آیفون 10 توصیه های را چند روز پیش منتشر کرد:

استفاده از روشنایی خودکار نمایشگر، استفاده از بازه زمانی کوتاه تر برای قفل شدن خودکار صفحه نمایش و همچنین استفاده از آخرین به روزرسانی های نرم افزاری برای افزایش طول عمر صفحه نمایش، از جمله پیشنهادهای اپل است. این شرکت همچنین به کاربران پیشنهاد کرده تصاویر ثابت را با حداکثر روشنایی به مدت طولانی به نمایش در نیاورند.

دیدگاه تان را بنویسید