بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ در گفتگو با جی پلاس؛

رئیس سازمان حج و زیارت : برنامه ای برای حج عمره 96 نداریم/ ما مسئول تخلفات سفر اربعین نیستیم

رئیس سازمان حج و زیارت، برنامه ریزی برای برپایی حج تمتع را نخستین اولویت این سازمان دانست و گفت: تا این لحظه مقدمات حج و عمره 96 فراهم نشده و هیچ توافقی برای انجام آن با سعودی‌ها صورت نگرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

حمید محمدی  در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار جی پلاس گفت: اعزام زائران به حج عمره نیازمند ساز و کارهایی است که باید از سوی وزارت حج کشور عربستان تأمین شود و تا این اتفاق نیافتد حج عمره در اولویت نخواهد بود و ما فقط روی حج تمتع متمرکز خواهیم بود.

وی در ادامه درباره فعالیت کاروانهای غیر مجاز  به ویژه در بحث سفرهای اربعین هشدار داد و تصریح کرد: سازمان حج تنها یکی از اعضای ستاد اربعین مستقر در وزارت کشور است و ما برای برخورد با این دفاتر غیر مجاز  ما به عنوان ضابط اجرای قانون نیستیم اما عملکرد این مراکز را به دستگاه قضایی و انتظامی گزارش می‌کنیم.

محمدی تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی ما در زمینه عتبات عالیات بحث فعالیت‌های کاروان های غیرمجاز در این عرصه است که با وجود قوانین و مصوبات کافی اما اکنون به عنوان یکی از دغدغه های ما محسوب می‌شود که امیدواریم چاره‌ای به این منظور اندیشیده شود.

وی گفت: ما نیز باید در سازمان حج و زیارت به ارتقاء خدمات بیاندیشیم و شرایط لازم را برای عتبات عالیات فراهم آوریم تا مانع از فعالیت ها جریان های آزادبر شویم.

 رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: از آنجایی که سفر کردن از طریق آژانس ها و افراد حقیقی و حقوقی غیرمجاز موجب بروز مشکلاتی جدی برای زائران می‌شود، سازمان حج و زیارت مجددا ضمن هشدار نسبت به پیامدهای احتمالی تشرف از طریق مجموعه‌های غیر مجاز،  تاکید می‌کند علاقمندان علاوه بر مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات زیارتی می‌توانند مستقیماً در سامانه عتبات و با پرداخت 16 هزارتومان ثبت نام کنند.

دیدگاه تان را بنویسید