داروهایی که حجاج ایرانی نباید با خود به عربستان ببرند

رئیس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو با اشاره به ممنوعیت برخی داروها در سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: همراه داشتن داروهای آرام بخش در سفر به این کشورها جرم محسوب می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یسنا بهمنش رئیس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی داروهای ممنوعه برای همراه داشتن در سفر به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار کرد: در سفر به برخی کشورها همانند عربستان و امارات متحده ( دبی، شارژه و ابوظبی) همراه داشتن برخی داروها به خصوص آرام بخش ها ممنوع است.

وی ادامه داد: همراه داشتن داروهای آرام بخش مانند دیازپام، اگزازپام، لورازپام و برخی مسکن های حاوی کدئین مانند استامینوفن کدئین ، اکسپکتورانت کدئین و روانگردان ها بر اساس قوانین کشور عربستان و امارات متحده عربی جرم محسوب می شود.

بهمنش اظهار کرد: مسافران باید مراقب باشند در صورتی که این داروهای ممنوعه را در سفر به این کشورها همراه خود داشته باشند مجازات سنگینی در انتظار آنها است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو با اشاره به پیش رو بودن حج تمتع به زائران و مسافران توصیه کرد: در سفر به عربستان و امارات متحده در صورتی که مصرف این داروها برای شما ضرورت دارد، نسخه پزشک معالج خود را همراه داشته یا پیش از سفر این موضوع را با پزشک مطرح و از داروهای جایگزین استفاده کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید