جی پلاس؛

پیش بینی سقط جنین و زایمان زودرس با یک تست ساده

کشف 30 مولکول جدید، مادران باردار را قادر می سازد تا با انجام فقط یک آزمایش خون ساده، احتمال سقط جنین، پره اکلامپسی و غیره را در ماه های اولیه بارداری ممکن سازد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ تلگراف نوشت:  کشف روش ها و آزمایشات بسیار دقیق و جدید پیش بینی خطر سقط جنین یا وجود جنین نارس را در مادران باردار در همان ماه های ابتدایی بارداری ممکن می سازد.

دانشمندان در این زمینه به تکنیک بسیار جالبی دست یافتند که از ماه های نخستین بارداری، نواقص جدی جنین را تشخیص داده و به پزشکان فرصت مداخله و نجات جان جنین می دهد.

در حال حاضر متخصص زنان می تواند به مادران باردار، اطلاعات اندکی پیرامون وضعیت  ارایه دهند. این عوامل سالانه جان هزاران جنین را می گیرد.

اما محققان  تعدادی مولکول را شناسایی کرده اند که بیولوژی پایه ای این شرایط را مدتها قبل از وقوع نشان می دهد.

این تیم از محققان از آزمایشگاه ایمنی سانفرانسیسکو توجه خود را به بستر جفت که از مخاطی ضخیم  تشکیل شده، معطوف کردند.

کشف 30 مولکول مربوط به این ژن، زنان تازه باردار را قادر می سازد تا با انجام آزمایش ساده خون، این خطرها را بشناسد.

در حال حاضر، بریتانیا یکی از بالاترین نرخ زایمان زود رس را در اروپا دارد. تقریبا یک نوزاد از هر 9 نوزاد قبل از هفته سی و هفتم بارداری به دنیا می آید.

وقتی پزشکان از این وضعیت مادر باردار مطلع باشند، می توانند با استفاده از داروهای هورمونی، تاریخ تولد را به تاخیر بیندازند.

"تیم چایلد" - استاد گروه زنان و زایمان دانشگاه آکسفورد، اعتقاد دارد که تحقیقات جدید "بسیار امیدوار کننده" است و ارتباط آماری بسیار معنادار و قوی بین کشف بیومارکرهای خون در بیماران در این مطالعه و عوارض بعدی آن مشاهده شده است.

به گزارش جی پلاس؛ این گروه با جستجوی میکرو RNA در سلول های ایمنی بدن توانست سقط جنین و پره اکلامپسی دیر هنگام را با دقت ب 90  هدرصد و همچنین زایمان زودرس قبل از 34 هفته را  با دقت و صحت 89 درصد پیش بینی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید