گزارش جی پلاس؛

کُت هوشمندی که همه کار برایتان می کند! + تصاویر

آیا تا به حال در حال دوچرخه‌سواری به این فکر کرده‌اید که ای کاش دست دیگری داشتید تا تلفن‌تان را که زنگ می‌خورد، بردارد و جواب بدهد یا زمانی که راه را بلد نیستید و از روی نقشه گوشی‌تان مسیر را پیدا می‌کنید، بدون اینکه به گوشی نگاه کنید، خودش به شما بگوید که کدام طرفی بروید؟ گوگل و لیوایز این آرزو را با ساخت یک کت هوشمند محقق می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ گوگل و لیوایز از ساخت یک کت هوشمند خبر دادند که علاوه بر این که خیلی شیک و به‌روز است، قابلیت‌هایی دارد که امکان کنترل نقشه‌ها، موزیک، پاسخ به تماس‌های دریافتی و مواردی مثل این را از طریق آستین‌ها برای کاربر فراهم می‌آورد.

این کت جین 350 دلاری Levi’s Commuter Trucker نام دارد و روی آن لوگوی گوگل حک شده است و حاصل همکاری دو ساله بین لیوایز و گوگل است.

روی سر آستین چپ این کت تگ مخصوص مسی با خازن‌های الکترونیکی نصب شده است که عملکردی شبیه ساعت هوشمند دارد و با لمس آن می‌توان به تلفن پاسخ داد، یا موسیقی اجرا کرد، پیامک‌ها را خواند و مسیریابی کرد.

روی سر آستین این کت دکمه بلوتوثی دارد که با روشن کردن آن، کت به موبایل کاربر وصل می‌شود و همانطور که گفته شد همانند یک ساعت هوشمند عمل می‌کند.

کت هوشمند

این لباس هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است که بدون مشکل می‌توان آن را در ماشین لباسشویی یا خشک‌کن انداخت.

دکمه بلوتوث‌دار تعبیه شده روی سرآستین برای ارتباط با موبایل طراحی شده و طوری ساخته شده است که می توان بدون مشکل آن را در ماشین لباسشویی یا خشک کن انداخت.

ایده اولیه ساخت این کت هوشمند، طراحی یک پارچه رسانه بود که دیگر لباس برای انتقال داده و تامین انرژی‌اش به سیم نیاز نداشته باشد. طرح اولیه این کت به کلی تغییر کرد اما ایده پایه آن همچنان باقی ماند و قسمت‌های مداری آن کاملا با بافت پارچه یکپارچه شده است.

کت هوشمند

یک تگ هوشمند روی این کت وجود دارد که در واقع عملکردی شبیه به ساعت هوشمند دارد. این تگ به رنگ‌های مختلف از خود نور ساطع می‌کند و زمانی که تلفن زنگ می‌خورد یا پیامی دریافت می‌کند، ویبره می‌شود. این تگ در واقع قطب اصلی کت هوشمند است.

البته خود آستین کت هم نسبت به لمس حساس است و حتی با ضربه به قسمت بازوی آن می‌توان گوشی هوشمند را کنترل کرد.

این تگ ویژه دو هفته عمر باتری دارد و از طریق USB شارژ می‌شود. همچنین قابلیت جدا شدن از کت را دارد و گوشی‌های مجهز به اندروید 6 به بالا و یا iOS نسخه 10 به بالا به آن وصل می‌شوند.

کت هوشمند

کت هوشمند

کت هوشمند

دیدگاه تان را بنویسید