گزارش اختصاصی جی پلاس از خداحافظی آقای اخلاق از تیم ملی والیبال؛

نظری افشار: خوشحالم که با یک مدال از تیم ملی رفتم

دریافت کننده 33 ساله تیم ملی والیبال ایران بعد از پایان جام قهرمانان بزرگ جهان از تیم ملی خداحافظی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، فرهاد نظری افشار دریافت کننده 33 ساله تیم ملی والیبال ایران بعد از مقام سومی تیم ملی در جام قهرمانان بزرگ جهان همان طور که پیش از رقابت ها اعلام کرده بود، از تیم ملی ایران خداحافظی کرد.

او والیبال را از سال ۱۳۷۷ در کانون والیبال اسلامشهر شروع کرد.

فرهاد نظری افشار در سال های 2010 و 2011 عضو تیم ملی والیبال ایران بود اما به دلیل مصدومیت سال ها از تیم ملی دورماند.

او بعد از گذشت شش سال دوباره به اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران دعوت شد و با نشان دادن شایستگی هایش در ترکیب تیم ایران قرار گرفت.

دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران سابقه بازی در تیم های ملی رده های سنی نداشت، اما افتخارات زیادی در والیبال تجربه کرده است که پنج دوره قهرمانی باشگاه های آسیا، نایب قهرمانی بازی های آسیایی، قهرمان در لیگ برتر ایران و حضور در قهرمانی جهان 2010 ایتالیا و جام جهانی 2011 ژاپن به همراه تیم ایران از جمله آنان است.

او در سال 2017 برای نخستین بار با تیم ایران در لیگ جهانی و رقابت های انتخابی مردان جهان شرکت کرد و در جام قهرمانان بزرگ جهان نیز شرکت کرد و همراه ایران اولین و آخرین مدال جهانی خود را کسب کرد.

افتخارات نظری افشار به شرح زیر است:

پنج دوره قهرمان باشگاه های آسیا

یک دوره نایب قهرمان باشگاه های آسیا

پنج دوره نایب قهرمانی باشگاه های آسیا

دو  دوره قهرمانی تیم های ملی والیبال و نایب قهرمان بازی های آسیایی گوانگ ژو

یک دوره قهرمانی با کاله مازندران در لیگ برتر ایران

یک  دوره نایب قهرمانی با متین ورامین در لیگ برتر ایران

یک  دوره حضور در جام جهانی ایتالیا ۲۰۱۱ و ۱ دوره حضور در جام جهانی ژاپن ۲۰۱۰

یک دوره ارزشمندترین بازیکن ایران

یک دوره بهترین بازیکن قهرمانی باشگاه‌های آسیا

**فرهاد نظری افشار بعد از خداحافظی از تیم ملی در گفت وگو با جی پلاس گفت: خداحافظی از تیم ملی برای هر ورزشکاری در هررده ای سخت است اما من تصمیم خودم را قبل از این مسابقه ها گرفته بودم. اتفاق خیلی خوبی بود که با یک مدال و مقام از تیم ملی رفتم.

نظری افشار ادامه داد: همیشه و هرزمانی که در تیم ملی بودم برای ایران جنگیدم و از این پس هم امیدوارم هر بازیکنی که پیراهن تیم ملی را برتن می کند موفق باشد و تمام توانش را برای موفقیت ایران بگذارد. از کولاکوویچ هم بسیار ممنونم که به من اعتماد کرد و توانستم خداحافظی خوبی با تیم ملی داشته باشم.

او درباره مدال برنز ایران در این رقابت ها نیز گفت: قبل از بازی برابر فرانسه سوم شدن ما مشخص شده بود اما دوست داشتیم تورنمنت را با پیروزی پشت سربگذاریم. خیلی خوشحالم که مدال گرفتیم و این برد را به همه مردم ایران تقدیم می کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید