گزارش اختصاصی جی پلاس از مقام سومی والیبال

و حالا یک سکو برای ایران ...

تیم ملی والیبال ایران در جام قهرمانان بزرگ جهان به مقام سوم رسید و اولین مدال جهانی خود را کسب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در هفتمین دوره جام قهرمانان بزرگ جهان به مقام سومی رسید و موفق شد برای اولین بار در رده بزرگسالان روی سکوی یک رقابت جهانی قرار بگیرد.

تیم ملی والیبال ایران در این دوره از رقابت ها با ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، فرهاد نظری افشار، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، رضا قرا، محمدجواد معنوی‌نژاد، سامان فائزی، مسعود غلامی، مهدی مرندی، مصطفی حیدری، فرهاد سال‌افزون و مجتبی میرزاجانپور حاضر شد.

ملی پوشان ایران پیش از این دو دوره در سال های 2009 و 2013 در این رقابت ها حاضر بودند. ایران سال 2009 به مقام پنجمی رسیدند و در سال 2013 هم با مربی گری مرحوم حسین معدنی به مقام چهارمی رسید.

ملی پوشان ایران قبل از رسیدن به مدال برنز این دوره از رقابت ها هیچ مدال جهانی نداشتند. البته این اولین مدال جهانی ایران در رده بزرگسالان است و در رده های پایه ایران مدال و حتی مقام قهرمانی هم داشته است.

تیم ملی والیبال ایران در رده آسیا افتخارات زیادی داشته است. دو قهرمانی  در سال های 2011 و 2013 ، دو مدال نقره در سال های 2009 و 2015 و یک مدال برنز در سال 2003 از افتخارات ایران در رقابت های قهرمانی آسیاست.

در بازی های آسیایی نیز ایران یک طلا، سه نقره و یک برنز را در کارنامه دارد.

3 قهرمانی و یک مقام نایب قهرمانی را هم ایران در avc کاپ به دست آورده است.

تیم ملی والیبال ایران در رقابت های قهرمانی جهان در سال 2014 بهترین نتیجه خود را گرفت و در جایگاه ششم قرار گرفت.  در جام های جهانی هم بهتیرن نتیجه ایران هشتمی در سال 2015 است.

در لیگ جهانی 2014 تیم ملی ایران تا یک قدمی مدال رفت اما در نهایت چهارم شد.

بعد از مدت ها انتظار بالاخره تیم ملی والیبال ایران یک سکو و مدال در سطح جهان را به دست آورد و حالا برای رقابت های آینده حریفان روی ایران حساب ویژه تری باز می کنند.

کولاکوویچ نیز نام خود را به عنوان اولین مربی که همراه با ایران به یک سکوی جهانی رسید ثبت کرد.

سال 2018 لیگ جهانی و البته مسابقه های مهم قهرمانی جهان برگزار می شود و تیم ملی می تواند با برنامه ریزی دقیق در این مسابقه های معتبر هم می تواند مدال بگیرد.

در پایان هفتمین دوره رقابت های والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان برزیل با برتری برابر ژاپن با چهاربرد و یک باخت قهرمان شد.

ایتالیا و ایران نیز به ترتیب با 4 برد ، 12 امتیاز و 4 برد ، 9 امتیاز دوم و سوم شدند.

آمریکا، فرانسه و ژاپن هم به ترتیب در جایگاه های چهارم تا ششم قرار گرفتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید