جی پلاس؛

رژیمی که از بیماری پارکینسون جلوگیری می کند

دانشمندان اعتقاد دارند اگر رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان باشد می تواند از ما در مقابل بیماری پارکینسون محافظت کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ سایت اکسپرس نوشت: دانشمندان اعتقاد دارند رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان می تواند از ما در مقابل بیماری پارکینسون محافظت کند.

بیماری پارکینسون بیماری پیشرفته سیستم عصبی است که علایمی مانند ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت، کندی حرکات، سختی و خشک شدن دست و پا و بدن و نداشتن تعادل در آن دیده می شود. دانشمندان سوئدی رژیم غذایی 38،937 زن و 45،837 مرد را در طی یک دوره 15 ساله مورد بررسی قرار دادند.

کارشناسان 1329 بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون را شناسایی کرده اند و دریافتند که خطر ابتلا به این بیماری در افرادی که رژیم غذایی آنها سرشار از ویتامین E و بتا کاروتن بود، به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

Parkinson-s-disease-Diet-high-in-beta-carotene-could-prevent-Parkinson-s-1063929

کارین ویردفلد، محقق اصلی این تحقیق از گروه علوم اعصاب بالینی در موسسه Karolinska استکهلم، بر این عقیده است که آنتی اکسیدان های رژیمی شامل ویتامین C، E و کاروتینوئیدها براساس خصوصیت بارزی که در کاهش آسیب اکسیداتیو دارند به عنوان عوامل محافظت کننده نورون پیشنهاد می شود. نتایج نشان داد که مصرف رژیم بتاکاروتن با کاهش خطر ابتلا به پارکینسون همراه است. دکتر ویردلفلد گفت که ویتامین E در رژیم غذایی بخصوص بانوان بسیار مهم است.

به طور کلی، زنان  نسبت به مردان کمتر در معرض خطر ابتلا به پارکینسون هستند.

منابع غنی بتا کاروتن در هویج، اسفناج، کاهو، گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی و خربزه یافت می شود. به طور کلی،  هر چه رنگ میوه یا سبزیجات تیره تر باشد، بتا کاروتن بیشتری در آن وجود دارد.

در مورد ویتامین E به طور طبیعی سخت تر جذب می شود اما می توان در بادام، سبزیجات برگ پهن، غذاهای دریایی، سویا، آووکادو، روغن های گیاهی و بادام زمینی یافت.

Parkinson-s-disease-Diet-high-in-beta-carotene-could-prevent-Parkinson-s-1063930

شامیر پاتل، موسس داروخانه آنلاین کیمیست 4U، گفت: این تحقیق اهمیت مکمل های غذایی را نشان می دهد و مزایای بتا کاروتن و ویتامین E مدت زیادی مورد بحث بوده است. در بدن، بتا کاروتن به ویتامین A تبدیل می شود ویتامین A هم با دید و چشم سالم، پوست سالم و سیستم ایمنی قوی ارتباط دارد. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان که به سلول ها کمک می کند تا ازاثرات مضر رادیکال های آزاد محفاظت کنند. مانند بتا کاروتن، ویتامین E نیز برای حفظ پوست و چشم سالم است و تقویت کننده دفاع طبیعی بدن در برابر بیماری و عفونت است. این اولین بار است که شواهد بالینی قابل توجهی نشان می دهد بتا کاروتن با کاهش شروع بیماری پارکینسون ارتباط داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید