گزارش جی پلاس/عجیب اما واقعی دیگری در فدراسیون فوتبال!

البسه تیم ملی 2006 بر تن ملی پوشان 2017 + تصاویر

فدراسیون فوتبال کم و کاستی خود در تامین پوشاک تیم های ملی را با استفاده از پوشاک برندهایی که در طول سالیان مختلف با این فدراسیون قرارداد داشتند، تامین می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی نوجوانان زیر 17 سال ایران برای حضور در جام جهانی که مهرماه امسال در هند برگزار می شود، آخرین تمرینات و اردوهای خود را پشت سر می گذارد. این تیم در روزهای اخیر تمریناتی را در کرج و تهران برگزار کرد و روز گذشته دیداری با تیم بزرگسالان پیکان داشت تا رفته رفته آمادگی کامل را به دست بیاورد.

نوجوانان ایران در تمرین های گذشته خود ترکیبی از پوشاک برندهای مختلف و تحت قرارداد با فدراسیون فوتبال را به تن کردند. از جیووا و مجید گرفته تا آل اشپورت، همگی به نوبت بر تن شاگردان چمنیان رفته اما نکته جالب این بود که در آخرین مورد این تیم پوشاک با برند "پوما" که یکی از برترین برندهای دنیاست را به تن کرد و این سوال ایجاد شد که چنین لباس هایی که آخرین بار 11 سال پیش در فدراسیون وجود داشت، مگر هنوز هست؟!

این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ملی بزرگسالان ایران پوشاک آدیداس مراکشی را به تن می کند و اگر کسی بتواند پومای اصل را به این تیم هدیه بدهد، کار بزرگی کرده است!

 

تیم ملی نوجوانان

تیم ملی نوجوانان

فدراسیون فوتبال که بعد از یک سال تکاپو و به این در و آن در زدن، از عقد قرارداد با آدیداس عاجز مانده و هنوز موفق به عقد قرارداد با سایر برند هم نشده، آنقدر در انبارهایش تکاپو کرد تا یک لباس عتیقه و ارزشمند پیدا کرد!

جالب است بدانید لباس پومایی که نوجوانان ایران به تن دارند، به جا مانده از سال 2006 و دوره ای است که محمد دادگان (رئیس اسبق فدراسیون فوتبال) بعد از صعود ایران به جام جهانی آلمان، با این برند قرارداد بسته بود. لباس ها دقیقا از یک طرح و جنس هستند و سالم ماندن آنها پس از این مدت هم در نوع خود عجیب است.

یکی از مسئولان تدارکات تیم به جی پلاس می گوید این لباس به صورت اتفاقی پیدا و به تیم ملی نوجوانان داده شد!

تیم ملی

تیم ملی

تیم ملی

 

مهدی تاج - رئیس فدراسیون در آخرین مصاحبه اش عنوان کرده است که " این فدراسیون دیگر مانند گذشته در گیر و دار لباس نیست" اما پوشاک رنگارنگی که توسط تیم های ملی مختلف این فدراسیون استفاده می شود، هم برازنده تیم اول آسیا نیست.

اگر چه نباید اسراف کرد و اگر لباس قابل استفاده ای در مجموعه فدراسیون وجود دارد بالاخره باید بکار آید اما اینکه چرا تاکنون این لباس ها را پیدا نکرده اند جای سوال دارد؟ ضمن اینکه مناسب نیست حداقل در اردوها و تمرینات برون مرزی، تیم ملی ایران با ترکیب البسه عجیب همراه با برندهای مختلف و... ظاهر شود.

دو تصویر زیر را با هم مقایسه کنید. تصویر نخست کیانوش رحمتی - مربی تیم ملی نوجوانان است و تصویر دوم هم مربوط به تیم ملی سال 2006 است که خود را برای جام جهانی آماده می کند.

تیم ملی نوجوانان

 

تیم ملی

 

دیدگاه تان را بنویسید