انتقاد مربی تیم ملی از اوضاع والیبال داخلی در گفتگو با جی پلاس؛

پیمان اکبری: هر که می تواند لژیونر شود از ایران برود!/ در خارج قانون هست و اینجا روش کدخدامنشی!

مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: بازی در لیگ های خارجی بازیکنان ایران را حرفه ای می کند، چرا که آنجا فقط قانون حرفه ای بودن وجود دارد و کدخدا منشی نیست!

لینک کوتاه کپی شد

پیمان اکبری مربی تیم ملی دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره شرایط تیم ملی والیبال ایران قبل از اعزام به رقابت های جام بزرگ قهرمانان اظهار کرد: شرایط خوبی داریم و باید به زودی با بزرگان جهان مقابله کنیم. تمام تیم هایی که در این جام حاضر هستند با بهترین بازیکنان و بالاترین آمادگی پا به ژاپن می گذارند و این بازی ها می تواند یک موقعیت خوب برای بالابردن هماهنگی و انجام کارهای تاکتیکی تیم ملی باشد؛ هر چند که ما برای کسب نتیجه به این رقابت ها می رویم. در کل شرایط ما خوب است و امیدوارم برای رقابت های ژاپن این آمادگی را حفظ کنیم.

اکبری درباره نتایج تیم ملی در لیگ جهانی نیز گفت: در لیگ جهانی شرایط تیم ملی خوب نبود. آسیب دیدگی های زیادی در تیم داشتیم و بازیکنان اصلی گرفتار آن بودند و این مسئله لطمه بزرگی به تیم ملی زد. بعد از لیگ جهانی شرایط بهتر شد. اول توانستیم آسیب ها را بهتر کنیم و از نظر جسمانی واز نظر آمادگی خیلی بهتر شدیم.  مخصوصا در رقابت های انتخابی جهان در اردبیل که شرایط خیلی تغییر کرد و حتی باید بهتر از این هم کار کنیم.

مربی تیم ملی همچنین درباره رقابت های انتخابی مسابقات قهرمانی جهان نیز تصریح کرد: برای اینکه در این رقابت موفق باشیم، به رقابت های قهرمانی آسیا نرفتیم در حالی که می توانستیم قهرمان شویم و یک مدال طلا هم بگیریم اما اولویت فدراسیون رقابت های انتخابی بود.

اکبری درباره مرحله نهایی رقابت های قهرمانی جهان که سال آینده برگزار می شود، هم به جی پلاس گفت: یک سال تا آغاز رقابت های والیبال قهرمانی جهان باقی مانده است اما بازیکنان یک سال در اردو نیستند. قطعا سه ماه بازیکنان در خدمت تیم ملی هستند و تا چشم ببندیم، بازکنیم به سرعت زمان می گذرد. از همین الان باید برنامه ریزی را آغاز کنیم. سال آینده ابتدا رقابت های لیگ جهانی را داریم و هم چنین بازی های آسیایی که برای ایران خیلی مهم است. هر سه رقابت مهم هستند و باید با برنامه ریزی کامل جلو برویم.

پیمان اکبری

او در خصوص جوان گرایی در تیم ملی والیبال و روند کند آن نیز اظهار کرد: در رقابت های گذشته هم نام بازیکنان جوان در لیست تیم ملی وجود داشت اما بازیکنان بایداز رده های پایین تر شروع کنند. نمی شود بازیکنی که در جوانان و امیدها نبوده و تجربه ندارد به یکباره به بزرگسالان بیایند. با این شرایط پیشرفتی حاصل نمی شود اما اگر مراحل به درستی طی شود از این بازیکنان به خوبی می توان در بزرگسالان هم استفاده کرد. دیدگاه کولاکوویچ این است که جوانان می توانند در تیم ملی بزرگسالان هم باشند اما باید در مسابقه رده های خودشان مسابقه بدهند و بازیکن با تجربه بیشتر می تواند به تیم کمک کند.

مربی تیم ملی والیبال همچنین درباره حضور دو بازیکن تیم ملی در لیگ های ایتالیا و لهستان به جی پلاس گفت: امیدوارم کار والیبال ایران با این دو لژیونر به پایان نرسد و در واقع بتوانیم بازیکنان بیشتری را راهی لیگ های معتبر دنیا کنیم. بازیکنانی هستند که می توانند در خارج هم بازی کنند اما ترجیح می دهند در ایران باشند. حضور در  والیبال خارج از ایران بازیکنان را حرفه ای تر می کند چرا که آنجا فقط قانون و قانون حرفه ای بودن هست. ما اینجا روش هایی را اتخاذ می کنیم که در والیبال آنجا معنا ندارد و در واقع چیزی به اسم کدخدا منشی وجود ندارد!

اکبری در پاسخ به اینکه با حضور کولاکوویچ، انگیزه ملی پوشان به شرایط خوب گذشته بازگشته است نیز تصریح کرد: ما نباید همه چیز را منوط به سرمربی کنیم. اینکه بگوییم نتیجه گرفتیم به خاطر سرمربی است و یا برعکس درست نیست. یک مربی اگر ابزار نداشته باشد نمی تواند نتیجه بگیرد. باید ابتدا پتانسیل خودمان را در نظر بگیریم و بعد انتظارات را نسبت به مربیان مشخص کنیم.

پیمان اکبری

دیدگاه تان را بنویسید