گزارش جی پلاس؛

چرا بانک سرمایه پولدارترین تیم والیبال ایران را دارد؟!/ وقتی قهرمان لیگ برتر از الان تعیین می شود!

تیم والیبال بانک سرمایه سه بازیکن ملی پوش دیگر را به خدمت گرفته تا تعداد ملی پوشانش بیشتر شود و تکلیف قهرمان لیگ امسال را از الان مشخص کند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ لیگ برتر والیبال ایران در فصل جدید به گفته رئیس سازمان لیگ از مهر آغاز می شود و تیم ها بار دیگر رقابت خود را برای کسب عنوان قهرمانی آغاز می کنند. اما در حال حاضر که نقل و انتقالات پیش فصل است، شاهد اتفاق های خوبی نیستیم!

بار دیگر سرمایه داری در لیگ برتر والیبال به جریان افتاده است. در مدت چهار روز بانک سرمایه قهرمان دو دوره گذشته لیگ برتر سه بازیکن ملی پوش دیگر را به خدمت گرفت. رضا قرا، مجتبی میرزاجانپور، مهدی مرندی سه بازیکنی بودند که به جمع سرمایه داران پیوستند.

در فصل گذشته و همچنین بعد از قهرمانی این تیم در لیگ برتر مسئولان بانک سرمایه اعلام می کردند که قهرمانی این تیم ارتباطی به تعداد زیاد ملی پوشانش ندارد و این کادرفنی و تدابیر حساب شده آن ها بوده که باعث قهرمانی شده است.

می توان تا حدودی این موضوع را قبول کرد اما اگر نیمی از بازیکنان این تیم تغییر کنند و به تیم های دیگر بروند بازهم تدابیر حساب شده باعث قهرمانی بانک سرمایه می شود.

فرهاد قائمی، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور (قبل از پیوستن به تیم لهستانی)، عادل غلامی، محمد شفیعی، مهدی مهدوی (خداحافظی از تیم ملی)، فرهاد ظریف (خداحافظی از تیم ملی) بازیکنان ملی پوش این تیم هستند.

لوکاس ژیگادلو پاسور پیشین تیم ملی لهستان و چاچیچ کاپیتان پیشین مونته نگرو از دیگر بازیکنان این تیم هستند.

قراردادهای بالا و میلیاردی با این بازیکنان و پیشنهادهایی که به بازیکنان تیم های دیگر ارائه می شود، باعث شده تمام بازیکنان با کیفیت در یک تیم جمع شوند و به نظر نمی رسد هر بازیکنی هم چشمش را روی این پیشنهادها ببندد و دست رد به سینه آن بزند.

شاید عدم نظارت کافی سازمان لیگ باعث بروز چنین مشکلی شده که در آینده والیبال ایران تاثیرگذار است و فعلا در فصل آینده شاهد بازی های یک طرفه ای در دیدارهای این تیم برگزار می کند خواهیم بود؛ کما اینکه فصل گذشته هم بانک سرمایه دغدغه زیادی برای صعود به پلی آف نداشت؛ عجیب است بانکی که اتفاقا سال گذشته با مشکلات و شرایط مالی بحرانی مواجه بود و تا مرز ورشکستگی هم رفت، همان موقع و اکنون متمول ترین تیم والیبال ایران است!

اما سکوت مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ در برابر شرایطی که امسال در فصل نقل و انتقالات رقم خورده هم کمی عجیب است؛ مشکلی که همه انتظار داشتند در لیگ بانوان حل شود حالا به لیگ مردان سرایت کرده است.

به گزارش جی پلاس؛ تک قطبی شدن لیگ نه به نفع بازیکنان است و نه به نفع تیم ملی. یک باشگاه به واسطه پول وسرمایه ای که مشخص نیست با چه مجوزی در ورزش حرفه ای هزینه می کند، تمام ملی پوشان را جذب کرده است و به راحتی کیفیت لیگ را قبل از آغاز مسابقه ها تحت تاثیر قرار داده است!

بعید به نظر می رسد برای کسب عنوان قهرمانی تیمی بتواند برابر ستاره های بانک سرمایه کاری انجام دهد و شاید اگر سعید معروف هم راهی این تیم می شد، بانک سرمایه را به جای تیم ملی به رقابت های بین المللی فرستاد!

شاید همین پیشنهادهای نجومی باعث شده که تعداد لژیونرهای ایران در سال های گذشته کم شود. در حالی که والیبال ایران رو به پیشرفت است اما بازیکنان پیشنهادهای خود را رد می کنند تا با دستمزد بیشتری در ایران بازی کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید