یادداشت جی پلاس درباره برخورد دوگانه با کشتی و تکواندو؛

وزارت ورزش سیاست یک بام و دو هوا دارد؟!

چرا دستور وزیر ورزش برای بررسی علت ناکامی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جهانی با واکنش تند فدراسیون کشتی روبه رو شد؟!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت های قهرمانی جهان در پاریس نتیجه ضعیفی گرفت و عنوان نهمی را به دست آورد. عنوانی که باعث شد ایران نتواند سهمیه رقابت های جام جهانی 2018 آمریکا را کسب کند.

با گذشت حدود سه روز از پایان این رقابت ها مسعود سلطانی فر - وزیر ورزش و جوانان در اظهار نظری و البته دستوری غیرقابل پیش بینی به محمدرضا داورزنی - معاون امور حرفه ای و قهرمانی خود خواستار بررسی علت ناکامی کشتی ایران در قهرمانی جهان شد.

در این نامه سلطانی فر به داورزنی اعلام کرده که او ظرف مدت 20 روز نقطه نظرات کارشناسی و راهکارهای لازم را برای بهبود وضعیت موجود و برطرف نمودن ضعف ها، ارائه نماید.

ساعاتی از این دستور وزیر ورزش نگذشته بود که فدراسیون کشتی در پاسخ به این موضوع بیانیه ای را صادر کرد. بیانیه ای که پر از کنایه نسبت به وزیر ورزش بود.

فدراسیون کشتی در بیانیه خود اعلام کرده، خرسند است که وزارت ورزش بعد از این رقابت ها به فکر ورزش ملی کشور افتاده است و این رشته در گذشته و بعد از قهرمانی و مدال هایی که کسب کرده هیچ گاه سهمی از تبریک و یا دیدارها با رییس جمهور نداشته است. (!)

فدراسیون کشتی هم چنین اعلام کرده که مسئول بررسی ناکامی خود فدراسیون است و آن ها پاسخگوی مردم خواهند بود!

به گزارش جی پلاس؛ بررسی علت ناکامی یک رشته که همیشه موفق بوده و به شکل عجیبی عملکرد ضعیفی داشته آن هم از سوی وزارت ورزش اتفاق بدی نیست اما این سوال پیش می آید که آیا همه رشته ها در زمان ناکامی اینگونه مورد شماتت قرار می گیرند؟!

آیا بعد از ادامه ناکامی های تکواندو، وزارت ورزش همین برخورد را با فدراسیون تکواندو داشت؟ آیا معاون وزیر مسئول رسیدگی 20 روزه به علت ناکامی تکواندوکاران در رقابت های جهانی شد یا اینکه وزیر ورزش پیام تبریکی را برای تنها مدال کیمیا علیزاده نوشت؟ بعد از ناکامی تکواندو و پیام تبریک سلطانی فر حتی برخی از رسانه ها به این رفتار وزارت ورزش خرده گرفتند.

شاید این یک بام و دوهوای وزارت ورزش در برخورد با فدراسیون ها باعث شده باشد برخی این دستور وزیر ورزش را یک تصمیم اشتباه قلمداد کنند، هر چند فدراسیون کشتی هم باید پاسخگوی این نتایج باشد.

فدراسیون کشتی از فدراسیون هایی ست که هرساله مسابقه های داخلی زیادی برگزار می کند و اعزام ها و اردوهای زیادی هم دارد. این فدراسیون از طریق جذب اسپانسر نسبت به فدراسیون های دیگر درآمدزایی بیشتری دارد و به بودجه ای که از سوی وزارت ورزش به این فدراسیون تعلق می گیرد وابسته نیست. بنابراین شاید دلیل این بیانیه تندوتیز  و کمی هم افراطی همین باشد که مسئولان آن ترسی از کمبود منابع مالی ندارند!

از زمانی که مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش انتخاب شده کمتر پیش آمده درباره کشتی صحبتی کند و از توجه ها بگوید، هر چند سعه صدر فدراسیون کشتی هم می توانست از بروز حواشی بیشتر جلوگیری کند.

دیدگاه تان را بنویسید