جی پلاس؛

عکس ناسا از دریاچه های رنگی از فضا + توضیح

فضانوردی ساکن در ایستگاه بین المللی فضایی، عکسی را از روند تبخیر دریاچه های مصنوعی واقع شده در خارج از شهر موآب، در ایالت یوتا آمریکا گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری جی پلاس؛ فضانوردی ساکن در ایستگاه بین المللی فضایی، عکسی را از روند تبخیر دریاچه های مصنوعی واقع شده در خارج از شهر موآب، در ایالت یوتا آمریکا گرفته است. زمینی به مساحت 400 هکتار این 23 دریاچه رنگی را در خود جای داده است.

رنگ هر دریاچه خبر از وضعیت متفاوت تبخیر آن می دهد. رنگ آبی دریاچه به منظور سرعت بخشیدن به جذب حرارت به آب نمک پتاس اضافه شده است. رنگ سبز دریایی نشان می دهد که این دریاچه به فرایند تبخیر نزدیک شده و دریاچه های بدون رنگ یا کم رنگ تر تقریبا خشک شده اند و آماده جمع آوری پتاسیم می شوند.

سایه هایی که در منظره وجود دارد، عمق و ابعاد کویر یوتا را نشان می دهند.  کویر یوتا بخشی از فلات کلرادو است. این فلات که گاهی به نام استان فلات کلرادو هم شناخته می‌شود، یک منطقه فیزیوگرافی بسیار وسیع بوده که در منطقه مرکزی چهارگوش قسمت جنوب غربی ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این استان مساحتی در حدود ۳۳۷۰۰۰ کیلومتر مربع در غرب کلرادو، شمال غرب نیومکزیکو، بخش جنوبی و شرقی یوتا، و شمال آریزونا را پوشش می‌دهد. در حدود ۹۰٪ منطقه توسط رودخانه کلرادو و شاخه‌های فرعی آن پوشش داده شده و بخش باقیمانده هم توسط رودخانه ریو گراند و شاخه‌های فرعی آن پوشش داده می‌شود.

فلات کلرادو در ارتفاع متوسط ​​1600 متر (5200 فوت) بالاتر از سطح دریا قرار دارد، در حالی که رودخانه کلرادو در ارتفاع متوسط ​​1200 متر (3900 فوت) است. مناطق تاریک در امتداد رودخانه  در این عکس نشان از پوشش گیاهی سبزو غنی  این ناحیه می دهد.

این دریاچه ها به منظور استخراج پتاسیم کلراید یا موریات MOP از سنگ معدن پتاس مدفون شده در زیر زمین ایجاد شده اند. MOP  به عنوان کود متقاضی زیادی دارد. این ماده برای رشد گیاهان بسیار ضروری و مناسب است.

دیدگاه تان را بنویسید