پی گیری جی پلاس در خصوص یک درخواست؛

وزارت بهداشت: بخشی از هزینه درمان بیماران پروانه ای پرداخت می شود

مدیر بیماری های معاونت درمان وزارت بهداشت به بیمارستان هاوعده داد بخشی از هزینه های درمان بیماران پروانه ای را پرداخت می کند.

لینک کوتاه کپی شد

در پی دریافت پیام هایی از سوی بیماران و یا افراد مرتبط با بیماران پروانه ای و  اتیسم مبنی بر درخواست تحت بیمه قرار گرفتن گفتار درمانی و کاردرمانی که در اینجا از سوی جماران منتشر شد، خبرنگار جی پلاس در گفت و گو با مقام مسئول در وزارت بهداشت این مسئله را پیگیری کرد.

جمشید کرمانچی،  در گفتگو با خبرنگار جی پلاس با اشاره به اینکه خدمات کار درمانی و گفتاردرمانی تحت پوشش بیمه نیست، تاکید کرد: براساس بسته ای که برای درمان بیماران پروانه ای یا بیماران (ای بی) در نظر گرفته ایم به 10 بیمارستان ماموریت دادیم که آنها را شناسایی کنند و تا جایی که می توانند خدمات موردنیازشان را به آنها ارائه دهند.

مدیر بیماری های معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت به این بیمارستان ها اطمینان داد که از طریق سامانه بخشی از هزینه درمان این بیماران را به بیمارستان ها پرداخت کند.

کرمانچی در پاسخ به این سوال که قرار است چند درصد از هزینه درمان بیماران پروانه ای به بیمارستان ها پرداخت شود، گفت: سقف مشخصی تعیین نشده است. بستگی به میزان هزینه ای که بیمارستان در این راه صرف می کند دارد.

او با اشاره به اینکه این طرح از سال گذشته آغاز شده، اضافه کرد: تابه حال رقمی برای جبران هزینه بیمارستان ها پرداخت نشده اما بعد از اعلام رقم نهایی از سوی بیمارستان ها، .

 

 

دیدگاه تان را بنویسید