گزارش جی پلاس/ بر اساس جدیدترین یافته محققان؛

طلا در بهبود درمان سرطان کمک می کند

محققان دانشگاه ادینبورگ دریافتند که فلز طلا می تواند به اثربخشی بیشتر داروهای ضدسرطانی، بدون هیچگونه عوارض جانبی کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ ایندیپندت نوشت: مقدار بسیار کم "طلا" می تواند در درمان سرطان اثربخش باشد. تحقیقات جدید نشان داده است که می توان از عصاره های طلا در مبارزه با سرطان استفاده کرد.

دانشمندان دانشگاه ادینبورگ اخیرا مطالعه ای را انجام داده اند که نشان می دهد فلزات گرانبها اثربخشی داروهای مورد استفاده برای درمان سلول های سرطانی را افزایش داده است.

 تیمی از این محققان قطعات ریز را که به عنوان نانو ذرات طلا شناخته می شوند، در یک دستگاه که با آن شیمی درمانی انجام می شد، قرار دادند. هر چند که این روش روی انسان آزمایش نشده اما امید است این روش بتواند عوارض جانبی ناشی از درمان های شیمیایی را کاهش دهد و سلول های آسیب دیده را بدون آسیب رساندن به بافت های سالم درمان کند.

طلا یک عنصر شیمیایی امن است و این خاصیت را دارد که واکنش های شیمیایی را کاتالیز کند.

محققان دانشگاه ادینبورگ خواص این فلز را کشف کردند و با انجام آزمایشی در مغز گونه ای از ماهیان متوجه توانایی کاتالیز شدن مراحل شیمی درمانی بدون ذره ای عارضه جانبی پی بردند.

این مطالعه با همکاری محققان موسسه علوم نانو دانشگاه زاراگوزا در اسپانیا انجام شد.

دکتر Asier Unciti-Broceta از مرکز CRUK دانشگاه ادینبورگ گفت: "ما خواص جدید طلا را که قبلا ناشناخته بود، پیدا کردیم و یافته های ما نشان می دهد می توان از این فلز برای انتشار دارو در داخل تومورها بدون هیچ گونه خطری استفاده کرد. اما هنوز باید این مطالعه را پیش از کاربردش روی انسان توسعه بدهیم و در این مورد بیشتر کار کنیم. "

دیدگاه تان را بنویسید