گزارش جی پلاس از تفریح بازیکنان در اردوی تیم ملی

دورهمی بزرگترها در کنار PlayStation جوان ها و خوانندگی بیرانوند!

سرمربی پرتغالی تیم ملی همزمان با فشاری که در تمرینات روی بازیکنان وارد می کند، ساعاتی را هم برای اوقات فراغت آن ها در نظر گرفته است. بازیکنان متناسب با روحیات خود سعی می کنند به بهترین نحو ذهن خود را از تمرینات تیم ملی آزاد کنند. تفریح بازیکنان هم به چند دسته تقسیم می شود و تقریبا هر سه، چهار نفر، توانسته اند گروهی را برای داشتن بهترین زمان پیدا کنند؛ از خوانندگی، شوخی و خنده تا بیلیارد و پلی استیشن هم در بساط ملی پوشان پیدا می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی جی پلاس؛ اردوهای تیم ملی در سال منتهی به جام جهانی بسیار زیادتر از همیشه خواهد بود و کی روش هم برنامه فشرده ای را برای بازیکنان خود در نظر دارد تا برای اولین بار موفق به صعود به دور دوم جام جهانی شوند؛ البته به این معنا نیست که کی روش بازیکنانش را قرنطینه کند تا تمام ذهن خود را روی تمرین بگذارند. سرمربی پرتغالی در عین رعایت نظم و انضباط، از یک نواختی در تیم ملی جلوگیری می کند.

کی روش بعد از هر مسابقه و تمرین بازیکنان را به حال خود می گذارد تا بازیکنان از نظر ذهنی ریکاوری شوند و دوری از خانواده روی آن ها تاثیر نگذارد؛ بهترین کار هم تفریح در ساعات کوتاه تا تمرین بعدی است.

هر بازیکنی طبق روحیات و خصوصیاتش دوستان نزدیک به خود را دارد؛ البته تیم فعلی از نظر همدلی، یکی از بهترین تیم های ملی تمام ادوار ایران است اما بالاخره هر کسی همدمی برای خود دارد.

** خوشگذرانی به سبک ایرانی

معمولا در اردوهای خارجی بلند مدت، بازیکنان با وجود امکان سفر به داخل شهر، مدت زمان زیادی را هم در هتل سپری می کنند. این موضوع در شرایطی که محل اردوی تیم ملی خارج از شهر باشد، تشدید می شود اما بازیکنان بالاخره راهی برای اوقات فراغت و آزاد کردن ذهنشان می یابند.

** شوخی و خنده اوقات فراغت قدیمی های تیم ملی

بهترین اوقات فراغت بزرگترهای تیم ملی که این روزها تعدادشان هم زیاد نیست، جمع شدن در اتاق یکی از بازیکنان یا لابی و شوخی و خنده است. مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد، علیرضا حقیقی و کریم انصاری فر بازیکنانی هستند که سابقه بیشتری نسبت به سایر بازیکنان دارند و بیشتر از همه با هم جورند و معمولا بیشتر با هم دَم می گیرند. هیچ اتفاق دیگری نمی تواند آن ها در حین اردوها سرگرم کند.

1737231jamnews_ir(8)

 

** پلی استیشن خوراک جوان ترها

بازیکنان جوان تیم ملی که اکثر آنها حتی به مرز 23 سالگی هم نرسیدند، به سراغ سرگرمی نخست خود می روند. معمولا یکی از بازیکنان دستگاه PlayStation یا XBOX خود را در اردو همراه دارد و بازیکنانی مانند سردار آزمون، سعید عزت اللهی، مرتضی پور علی گنجی و علیرضا جهانبخش ضمن داشتن کُری، فوتبال بازی می کنند.

سردار و سعید

سردار و سعید

** آواز محلی از زبان بیرانوند و کتاب خوانی امیری

دروازه بان سابق نفت و فعلی پرسپولیس که این روزها شماره یک تیم ملی هم شده، هم اتاقی دوست و همشهری همیشگی خود یعنی وحید امیری است. البته هر چقدر امیری آرام است و معمولا کتابی را برای خواندن به همراه دارد، بیرانوند صدای خود را در گلو می اندازد و به زبان مادری، آواز لری می خواند که معمولا کسی هم اعتراضی به این وضع ندارد.

بیرانوند و امیری

 

** قدم زنی در محوطه هتل و سرک کشیدن در اتاق بازیکنان

البته سعید عزت اللهی هر چقدر به بازی PlayStation علاقه مند است، قدم زدن در محوطه هتل را هم دوست دارد. او معمولا به اتاق هم بازی های خود هم سر می زند و به همین دلیل هم با همه بازیکنان دوست است.

** بیلیارد و اسنوکر محبوب رضاییان

مدافع سابق پرسپولیس علاقه بسیاری به بازی بیلیارد دارد. او، مهدی طارمی، وریا غفوری و پژمان منتظری زمانی را برای بازی بیلیارد اختصاص می دهند و معمولا با این بازی سرگرم می شوند.

**گوشی به دست ها و پایه تلفن ها!

بازیکنانی که تفریح آنچنانی ندارند، مدت زمان زیادی را در گوشی های تلفن همراه خود سپری می کنند و برخی از آنها شاید تا چندین ساعت با مخاطبان خود صحبت کنند. علیرضا حقیقی و احسان حاج صفی در این زمینه رکوردار هستند. 

** خرید از اوجب واجبات است

به قولی خرید کردن در خون ایرانی ها هست و اگر مقصد تیم ملی هم شهر مناسبی باشد، کسی از خرید جا نمی ماند. سفر تیم ملی به کشورهایی مانند ایتالیا و استرالیا فرصت مناسبی برای بازیکنان و حتی کادرفنی تیم ملی بود تا چمدان های خود را پر کنند و برای نزدیکان خود سوغاتی ببرند.

iran-football-player-in-sweden

 

** آندو – اشکان؛ دو قلوهای تیم ملی

اگرچه آندرانیک تیموریان بخاطر جوانگرایی تیم ملی دیگر دعوت نمی شود اما دوستی فوق العاده او و اشکان دژاگه تقریبا بر کسی پوشیده نیست و بارها علاقه خود به همدیگر را در صفحات مجازی هم اعلام کرده اند. آنها شاید بیش از هر بازیکن دیگری در کنار هم هستند اما نکته جالب تر این است که در عین دوستی با هم، مدام به هم غُر می زنند و در آخر هم بهترین گزینه همدیگر برای سپری کردن اوقات فراغت شان هستند.

دژاگه

 

** تولد را باید گرفت

یکی از مسئولان تیم ملی روز تولد اعضای تیم را در اختیار دارد و تقریبا هیچ موردی از دست آنها در نمی رود. اگر زمان اردو با تولد مربی یا بازیکن و حتی مسئولان تیم ملی همزمان باشد، کیک و هدیه ای از جیب بازیکنان و مربیان تهیه می شود و پس از اینکه حسابی کیک مالی شد، هدیه خود را می گیرد.

تولد رضاییان

 

** آرامش بهترین گزینه برای کی روش

سرمربی تیم ملی معمولا در اتاق خود است اما از بازیکنانش غافل نمی شود و بیشتر از هر کسی حواسش به همه امور است. او کمتر از اتاق شخصی خود خارج می شود و معمولا برای نوشیدن قهوه و چایی به لابی می رود و اوسیانو کروز و دن گاسپار (که اکنون دیگر در کادر فنی تیم ملی نیست)، هموطنان و دوستان قدیمی او هم او را همراهی می کنند. 

کی روش

 

** تصاویری از اردوهای تیم ملی را در ادامه مشاهده می کنید:

 

تیم ملی فوتبال

بیرانوند

1654020_222

تیم ملی فوتبال

دیدگاه تان را بنویسید