ریزش کوه بر یک روستا در سوادکوه

عصر امروز جمعه سنگ بزرگی بر روی یک روستا در سوادکوه سرازیر شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این حادثه عصر امروز جمعه اول فروردین ماه سال ۹۹ رخ داد و طی آن سنگ نسبتا بزرگی با جدا شدن از کوه و غلیدن در سرازیری وارد روستا شد و به منازل مردم و تعدادی از خودروهای پارک شده در مسیر برخورد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در پی این حادثه گفت : رانش کوه در روستای پیت سرا در بخش مرکزی شهرستان سوادکوه رخ داد و به ۶ واحد مسکونی خسارت زد.

علی اصغر احمدی افزود : همچنین براثر رانش سنگ بزرگ از کوه نزدیکی روستا ، ۶ دستگاه خودروی سواری پارک شده در مسیر و حیاط منازل محل برخورد سنگ نیز خسارت دید.

وی ادامه داد : به دلیل این که روستا در منطقه کوهستانی و ییلاقی واقع است ، در هیچ یک از واحدهای مسکونی تخریب شده یا خسارت دیده کسی ساکن نبود و خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : میزان خسارت وارده شده به صورت دقیق مشخص نیست و قطعا توسط کارشناسان برآورد و اعلام خواهد شد.

روستای پیت سرا در بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در دهستان " راستوپی " واقع است. این روستا بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ محل سکونت ۱۲۳ خانوار است.

شهرستان سوادکوه فروردین سال ۹۸ نیز با سیل و سیلاب دست گریبان بود و هنوز آثار سیل سال گذشته در این شهرستان محو نشده است.

فرماندار  سوادکوه نیز  زمان وقوع این حادثه را ساعت حوالی ۸ صبح و بعد از تحویل سال جدید اعلام کرد و گفت که ۲ دامسرا هم بر اثر برخورد سنگ خسارت دید.

 

دیدگاه تان را بنویسید