هفته نخست لیگ برتر هفدهم؛

شروع طوفانی پرسپولیس 10 نفره در شب بدشانسی ذوب آهن و تراکتورسازی

روز اول از هفته نخست لیگ برتر هفدهم با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روز اول از هفته نخست لیگ برتر هفدهم امروز( پنج شنبه) با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید.

پرسپولیس 2 - فولاد خوزستان صفر

پرسپولیس در نخستین دیدار از لیگ هفدهم توانست در ورزشگاه آزادی مهمان خود فولاد خوزستان را با حساب دو بر صفر شکست دهد  و به نخستین سه امتیاز دست یابد.

برای یاران برانکو ایوانکوویچ وحید امیری (۱۰) و شجاع خلیل زاده (۵۳) گلزنی کردند.

علی علیپور از پرسپولیس به دلیل تمارض و یک خطای غیر فنی از بازی اخراج شد. ایمان مبعلی، احمد عبدالله زاده و عبدالله نصری از فولاد خوزستان نیز با کارت زرد داور بازی مواجه شدند. قضاوت این بازی را محمدحسین زاهدی فر بر عهده داشت.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی ، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی ( شایان مصلح ۸۶)، محسن ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان ( کمال کامیابی نیا ۷۸)، وحید امیری، علی علیپور (اخراج) و مهدی طارمی (گادوین منشا ۸۱)

ترکیب فولاد: حامد لک، عبدالله کرمی، ایوب والی، فرزاد جعفری، عبدالله ناصری، یوسف وکیا (احسان هاشمی ۶۸)، هادی حبیبی نژاد (رضا دهقان ۷۳)، احمد عبدالله زاده، علی اصغر عاشوری، ایمان مبعلی و رحیم زهیوی

نیمه اول/ پرسپولیس یک - فولاد خوزستان صفر

در دقیقه ۵، روی کار تاکتیکی سرخپوشان، توپ مقابل محوطه جریمه به فرشاد احمدزاده رسید که ضربه او با اختلاف بسیار کمی از دروازه حامد لک به بیرون رفت.

گل: در دقیقه ۱۰، روی پاسکاری بازیکنان پرسپولیس توپ در داخل محوطه جریمه به علی علیپور رسید اما شوت محکم او به دیرک عمودی دروازه خورد و در گوشه محوطه جریمه به وحید امیری رسید که ضربه او بعد از برخورد به مدافعان وارد دروازه فولاد خوزستان شد.

در دقیقه ۲۲، پاس فرشاد احمدزاده مقابل محوطه شش قدم به مهدی طارمی رسید اما تلاش او برای زدن ضربه چکشی بی ثمر بود و او به جای توپ، سایه آن را زد تا موقعیت خوبی را از دست بدهد.

در دقیقه ۲۶، ایمان مبعلی از نقطه کرنر کار ترکیبی را با هم بازی خود انجام داد و از گوشه محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که توپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۰، پاس خوب ایمان مبعلی به داخل محوطه جریمه برای رحیم زهیوی با اختلاف کم از مقابل پای این بازیکن عبور کرد.

نیمه دوم/ پرسپولیس دو - فولاد خوزستان صفر

در دقیقه ۵۲، شوت محسن مسلمان به سمت دراوزه فولاد با واکنش خوب حامد لک همراه شد و توپ به کرنر رفت.

گل: در دقیقه ۵۳، سانتر محسن مسلمان از روی نقطه کرنر با ضربه سر دقیق و محکم شجاع خلیل زاده به گل دوم پرسپولیس منجر شد.

در دقیقه ۷۷، سانتر محسن مسلمان در یک رفت و برگشت به وحید امیری رسید و ضربه قیچی برگردان او با اختلاف کم از دروازه فولاد به بیرون رفت.

این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر صفر شاگردان برانکو ایوانکوویج خاتمه یافت تا موقتا صدرنشین لیگ برتر شوند.

پیروزی استقلال خوزستان مقابل تراکتورسازی

در ادامه روز نخست هفته اول لیگ هفدهم دو تیم استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال خوزستان به پایان رسید.

میثم دورقی در دقیقه ۹۰ تک گل شاگردان عبدالله ویسی را به ثمر رساند.

در این دیدار محمد نوری و مهدی کیانی با کارت زرد داور جریمه شدند.

تساوی سیاه جامگان مقابل ذوب آهن 

نخستین دیدار از هفته نخست لیگ برتر در مشهد میان تیم های سیاه جامگان و ذوب آهن برگزار شد که دو تیم به تساوی ۲-۲ رضایت دادند.

در این دیدار ابتدا علی حمام بازیکن لبنانی ذوب آهن به اشتباه در دقیقه ۱۹ دروازه تیم خودش را باز کرد تا شاگردان اکبر میثاقیان با یک گل از مهمان خود پیش بیفتند.

در ادامه یاران امیر قلعه نویی نبض بازی را دست گرفتند و در دقیقه ۳۱ ربیع عطایا دیگر بازیکن لبنانی ذوب آهن بازی را به تساوی کشاند.

با آغاز نیمه دوم، محمد نژادمهدی در دقیقه ۴۷ گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند تا امیر قلعه نویی به همراه ذوب آهن شروع خوبی داشته باشد اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۹۰ حسین بادامکی بازی را به تساوی کشاند تا لیگ هفدهم با تساوی آغاز شود.

برتری نفت تهران مقابل سپیدرود رشت

در ادامه روز نخست هفته اول لیگ هفدهم دو تیم نفت تهران و سپید رود رشت در تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود نفت به پایان رسید.

در این دیدار ابتدا محمد نزهتی توانست دروازه نفتی‌ها را باز کند اما در نیمه دوم شاگردان حمید درخشان به بازی برگشتند و عیسی آل کثیر در دقیقه ۶۱ و محمد نصرتی از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۶۳ دو گل به ثمر رساندند تا این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود نفت به پایان برسد و شاگردان حمید درخشان با وجود مشکلات فراوان ۳ امتیاز شیرین از این بازی کسب کنند.

- برنامه بازی های فردا (جمعه):

گسترش فولاد - پارس جم

سپاهان - سایپا

پیکان - پدیده

صنعت نفت - استقلال تهران 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید